webForumDet fria alternativet

Våldsbenägen stalker, vad göra?

Juridik

21 svar · 3 277 visningar · startad av Fia · sida 2 av 2

Frågan, av Fia

Jag råkar känna till en äcklig taxichaufför som trakasserar en kvinna så mycket att hon inte vågar gå ut. (Slår henne när han träffar på henne, sexuella förslag, hot, SMS, ringer på dörren, följer efter i sin bil när hon går ut...) Hon vågar inte polisanmäla för att hon är rädd för att det ska bli värre. Finns det något man kan göra? Förslag? Man blir ju förbannad och vill hämnas, men det skulle

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Nu vet jag inte vem som är vem här längre, eller om du talar sanning, men min åsikt kvarstår icke desto mindre; murveljävlar. Förnedrings-TV borde förbjudas.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Såg ett jättebra avsnitt av Uppdrag granskning ikväll, om snuskiga taxichaffisar inom färdtjänsten som tillåts fortsätta att köra handikappade unga flickor, trots att de blivit av med taxilegitimationen, dömda efter upprepade våldtäkter och våldtäktsförsök mot handikappade flickor i sin taxi. För jäkligt alltså. Av en slump(?) så tog merparten av inslaget upp fall med förare från samma stora, kända taxibolag som den förare som kört och gett sig på kvinnan jag känner (fast annan stad). Brrr!

Värdet av att förbjuda dömda våldtäktschaufförer att köra taxi överstiger värdet av att förbjuda förnedringstv, imho.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)