webForumDet fria alternativet

Google startsida

Småprat

12 svar · 1 197 visningar · startad av bossse

Medlem sedan juni 2003771 inlägg
Frågan#1

Idag när jag gick in på Google så var där en stor pil till till (+Du).
Klickade på länken, kom till en sida med mitt förnamn och efternamn prydligt ifyllt av Google.
Nedanför fanns en ruta för kön. Trodde att det bara fanns TVÅ kön, men det anser tydligen inte Google.
Där finns även alternativet övrigt. Min fråga är: Vilka ingår i könskategorin övrigt?

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Hermafroditer?

Jaja, med de använder ju inte Google!

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Skämtar du? Då borde du ha lagt tråden i caféet.

Medlem sedan jan. 2005953 inlägg

bossse skrev:

Idag när jag gick in på Google så var där en stor pil till till (+Du).
Klickade på länken, kom till en sida med mitt förnamn och efternamn prydligt ifyllt av Google.
Nedanför fanns en ruta för kön. Trodde att det bara fanns TVÅ kön, men det anser tydligen inte Google.
Där finns även alternativet övrigt. Min fråga är: Vilka ingår i könskategorin övrigt?

Dessa kanske?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/klartecken-for-kon-x-i-australiska-pass

Hermafroditer finns bara bland djur.
Hos människan heter det intersexualism.

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Jag märkte också att det var lite annorlunda. Så här blir det när jag klickar på +du (jag använder IE8, därför står det du istället för Du, eller är det för att jag inte var inloggad?). Testa hur det blir om du loggar ut.

du.png
Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

det är väl allmänt känt att det kan förekomma annat än man eller kvinna, alltså, inte rent fysiskt då. Men nån form av HBT-person som inte vill hamna i ett av dem facken kanske. Det får man ju ha respekt för. Visst går det att göra sig lustig över det men det existerar även fast det inte är så accepterat här. Men det var ju nåt land, Australien tror jag, där de skulle införa ett tredje kön på körkortet.

Medlem sedan aug. 2004374 inlägg

Visst Australien men jag undrar om det inte var något i USA om att man inte skulle tvingas uppge kön. Eftersom Googles ju generellt inte verkar gillar alternativet "Vill inte uppge" så är kanske detta ett sätt att gå runt

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Här på webForum tror man ju också att det finns 3 kön. Klicka på Kontrollpanelen, sedan Redigera profilinformation. Längst ner står:

Är du man eller kvinna? (Ej obligatoriskt)

*Ej angivet *Kvinna *Man

Det är kanske något liknande Google tänker och valde Att placera *Övrigt sist eftersom det kommer sist i alfabetisk ordning av de tre alternativen, om de på Google kan alfabetet lika bra som den som gjorde profilinformationssidan på wF vill säga ;)

Red: Jag har inte själv kollat hur det är på Google, utan baserade detta på utifrån hur TS skrev första inlägget.

Medlem sedan aug. 2004374 inlägg

Alfabetisk ordning tror jag faller på att Google, i vart fall i engelsk version, har ordningen: Male, Female, Other

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Kommer osökt att tänka på två saker:

1. Noice-låten "Du é inte man" (http://open.spotify.com/track/7zmdQV9VPPH2OF3RQTAQ88)
  2. När jag reggade mig som kund hos Katsching för några år sedan fick man välja "Man", "Kvinna" eller "Transperson". Det är väl kanske det sistnämnda som är "Övrigt"...
Medlem sedan sep. 201118 inlägg

Såg just en reklam om ett program som handlade om en man med ett kvinnligt könsorgan. Då kan man ju undra..

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)