webForumDet fria alternativet

Bra SMS-app för Android?

Program & appar

3 svar · 1 577 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

I alla andra mobiler jag haft har man på "förstasidan" för meddelanden några självklara menyval/mappar, typ:

Skriv nytt
Inkorg
Utkorg
Utkast
Skickat

Men hur jag än letar och försöker, så får jag inte fram samma/motsvarande i min android, vare sig med systemets ordinarie sms-app eller med Handcent SMS (som är väldigt lovordat).

Jag vill kunna se alla skickade sms i en separat lista, alla inkomna i en annan, alla utkast i en tredje osv. Dvs som i mina andra telefoner. Men allt jag klarar att lista är typ "de senaste händelserna", dvs en sammanslagning av alla listor.

Risken är väl att jag helt enkelt inte fattar hur man gör förstås, men detta retar mig som fan.

Så frågan är väl egentligen TVÅ frågor:

1. Hur gör jag för att kunna se listorna som jag vill i de sms-appar jag har?
2. Finns det en bra sms-app som fixar detta?

Någon?

PS: Har en HTC Desire Z med Android 2.3.3

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kort fråga bara; du vill alltså verkligen inte ha de trådade SMS:en där man ser historiken som en chathistorik?

Dryden skrev:

Kort fråga bara; du vill alltså verkligen inte ha de trådade SMS:en där man ser historiken som en chathistorik?

Jodå, det är OK. (Och det berörde jag förresten inte. Jag skrev att problemet är att jag bara kan lista ALLA sms - oavsett mottagare/avsändare - blandade i en kronologisk lista: "senaste händelserna".)

Men jag vill också med ett klick kunna välja att se messen i andra listformer, dvs alla skickade, alla inkomna, alla utkast osv. Som det alltid varit i mina gamla vanliga lurar.

Jag hittar helt enkelt inget sånt menyval.

Hittade en som gör precis som jag vill: https://market.android.com/details?id=com.pansi.msg&feature=search_result :)

Case closed. ("Väskan stängd")

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)