webForumDet fria alternativet

Såg en rolig grej www.hjulsnoskyffeln.nu

Småprat

6 svar · 1 611 visningar · startad av Danttu

Medlem sedan juni 20103 inlägg
Frågan#1

Det e inte riktigt säsong nu men:

Tänkte tipsa om en kul grej jag såg, en snöskyffel/snösläde på hjul som ska underlätta snöskottningen. Vet inte om den fungerar bra men ser kul ut iaf: https://www.hjulsnoskyffeln.nu.

Det finns en video också att kolla på.

H. Dan

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det är klart att det fungerar! Ett utomordentligt sätt att spara ryggen.
Bygg en själv med ett cykelframhjul som bärare. Ha olika bladstorlekar beroende på typ av snö! Kolla 1:32 in på filmen så ser man rätt hantering.
Bygg två och ge bort säger Lasp

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

såg ju kanon ut, jag får ont i ryggen av en vanlig snöskyffel och har faktiskt funderat på att konstruktionen är ju rätt idiotisk egentligen, men det där såg ju genialt ut, kanske inte funkar i alla lägen men till 80% går det säkert bra, då skulle man ju ha så man bara kopplar bort hjulet och skyfflar manuellt de övriga 20% som återstår :)

Medlem sedan juni 20004 308 inlägg

Jag tycker det ser helgalet ut... Handtaket sitter i bröst/axelhöjd, hur mycket kraft har du att skjuta åbäket framåt där? Dessutom skall de ha 2000:- för den. Nää, köp en snöslunga på blocket istället om ni vill spara på ryggen :)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

I brösthöjd har man ju bra med kraft, skulle handtaget vara i midjehöjd skulle det var mycket tyngre

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

I Danmark kostar den ~1200 spänn:
http://www.bpimport.dk/productlist.php/the-wovel/23/8.10

Fina marginaler "Hjulsnöskyffeln.nu" tar ut. :OO

Medlem sedan juni 2003771 inlägg

Dåligt! Om man vill skotta en gång vilket ju är ganska vanligt, då vill man ju skyffla snön åt sidorna.
Tänk er en gång på 20-30 meter. Usch! (n)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)