Har letat som en skållad råtta efter något att fylla ut tvätthallen med.
Köpta grejer som tål slit och att skruvas upp på väggen är för dyra, billiga grejer är för dåliga. Samma med förstärkare. Har hittat en användarvänlig förstärkare på Ljudia.
Jag har gjort en egen design på högtalarlåda. Min fråga är, skulle detta funka i praktiken? Ljudia har element för våta utrymmen. Det skulle kanske vara lämpligt att införskaffa sådant?
Min fina skiss ska tolkas som följande:
Översta bilden: Sett från ovan.
Undere: Sett från sidan.
Det gula är isolering, av något slag. (Tillval??)
Jag tänker mig 7 mm plywood. Kanske 9.
Ni förstår principen. Det är tre kammare med en ej tätslutande vägg emellan.
Jag undrar!! Måste man ha delningsfilter? (Fattar att det blir bättre med... givetvis.)
Kan man sätta bas och diskant i samma låda? Nu har jag bara markerat ett element, men det borde väl gå att sätt dit ett till...???
Ljudia har element för våtutrymme... överväger att satsa på den typen av element!
Jag skall försöka förklara mig civilpolisen, det är i senaste nr av M3 Nr 5 2011 som det finns en bra beskrivning på sidan 72. Normalt skulle artikeln ha varit i tidning "Digitala Hemmet" men nu landat i M3 istället!.
Jag hoppas att det kan vara en hjälp. Jag kan inte finna någon länk än så länge, men ville försöka förklara mitt inlägg lite grann.
Av olika själv är jag inte på wF lika ofta som tidigare ;-(
Ha en treflig Helg säger Lasp, och missa inte racet i morgon söndag i Monaco kl 14!
mayday: Jag tänkte att det kanske inte är så noga... Man kan ju stoppa in högtalare i en bildörr och det låter, trots allt. Detta är i en tvätthall med medföljande akustiska förutsättningar, som kanske i övrigt lämnar en del att önska... Hur kräsen ska man vara!?
Lasp! Ska kolla kl. 14! Tack!!
Min okulära besiktning av M3 är att nämnda glättade magasin inte har ambitionen att ge sig in på området garage/tvätthall + användarvänliga speakon kontakter samt ta hänsyn till den relativt höga fuktighet som denna miljö medför.
Bilarna går på en kanal jag inte har tillgång till... tror jag.
M3 #3 finns till försäljning hos den lokala hökaren. Får kolla mera utsocknes.