webForumDet fria alternativet

Någon som testat hemkörd matkasse?

Mat & dryck

10 svar · 1 852 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Hej igen alla glada!

Är det någon som har testat att få en matkasse hemskickad?

Mat tar ju tid och kostar ändå så jag är lite sugen på att prova en sån där ekologisk kasse som kommer till dörren med varor och recept för en vecka.

Erfarenheter?

Vad finns det? Middagsfrid? Linas matkasse?...

Tack!

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Brorsan har det, tror det är Linas, och dom är jättenöjda.
God varierad mat och sen så lär dom sig en del också, vet inte om det följer med något blad eller så där det står lite tips & trix.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har inte testat men vet folk i Östersund (kanske inte helt relevant i ditt fall, men jag syftar på grejen som sådan) som kör på det emellanåt. Antingen färdiga matkassar med måltidsrecept eller också bara en vanlig storhandling, allt på nätet rätt upp och ner. 89:- tar en av stans ICA-butiker för hemkörningen och det kan det ju lätt vara värt om man handlar för en slant. Kommer hem på angiven tidpunkt och sorteras upp prydligt med kylvaror för sig och frysprylar för sig. Jag ska själv testa, vet inte när bara.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Jag testade Linas matkasse förra veckan och jag tyckte det var jättebra. Mycket god kvalité på varorna och rätterna var riktigt goda. Tycker det var ett spännande sätt att prova på rätter som man kanske aldrig skulle prova om man valde själv. Vi fick en kasse med mat samt recept.

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Här i Sundsdvall har vi förutom Linas Matkasse även KlokMat som samarbetar med Matservice.se (man beställer på deras hemsida). Kanongott, varierande och snabbt. 600 spänn i veckan.

Brukar man kunna välja om man vill ha/inte vill ha veg, fisk, kött, fågel, vilt etc?

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Nej. Det är färdiga kassar men en blandning av allt.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Har också kört Linas matkasse, är nöjd förutom att det var lite för mycket kött för min smak. Fem rätter totalt, tre kött, en fisk och en vegetarisk.

Recepten var varje vecka uppdelade på en snabb rätt, tre normaltidskrävande och en rätt som tar lite längre tid. Eftersom jag inte tycker att det är jättekul att tillbringa tid i köket för vardagsmatlagning hade jag gärna sett två snabba rätter.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Connys Matkasse ;)
http://connysmatkasse.info/

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Compusa skrev:

Connys Matkasse ;)
http://connysmatkasse.info/

Hade det inte varit för Bruna bönorna så hade jag beställt. Bruna bönor är för wimps.

Ett paket oboy i veckan är lite overkill också :D

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)