Jag har fixat lite med min hemsida och gissar att jag har gjort något mindre bra, som iof går att fixa. Hemsidan består av en försida där man sedan väljer min eller min kollegas sida. Förut var adressen till min sida https://www.stjernstrom.nu/ny men jag tyckte det var bättre att ha den på https://www.stjernstrom.nu/antennteknik istället.
Fast om jag googlar på mitt företagsnamn så kommer den första adressen upp, som jag nu har tagit bort. Kommer det att rätta till sig automatiskt? Hur snabbt i så fall? Om jag lägger ut sidan på /ny igen så måste jag ju hålla på att uppdatera på två ställen hela tiden, vilket jag inte vill.
[redigerat: Trodde att Sitoo inkluderade webbhotell -- och att det därför skulle bli lite krångligt -- men det verkar som att det bara är ett publiceringsverktyg och att du har ett eget konto hos ett webbhotell? Logga in på ditt webbhotell och kolla om du ser ett alternativ för att lägga till 301-omdirigeringar i kontrollpanelen. Se bifogad skärmdump. Tror att "/antennteknik" räcker som "destinationsurl" eftersom allt ligger på samma domän. ]
Jag kan lägga in "vanlig" kod i Sitoo också om det skulle behövas. :)
Fast om det bara är så här i typ en vecka spelar det ingen roll. Frågan är om det kommer att försvinna helt?
På din sida har du en flik som heter företaget, Den info finns inte på det andra företaget!
Så i texten som fastighetsägare skriver du du och sedan ber du Ni att höra av er.
Kör ett rakt språk tycker jag.
På din sida har du en flik som heter företaget, Den info finns inte på det andra företaget!
Så i texten som fastighetsägare skriver du du och sedan ber du Ni att höra av er.
Kör ett rakt språk tycker jag.
Det andra företagets sida är inte prioriterad, så den kommer se ut som den gör.
Jag ska ändra texten under Fastighetsägare, tack! (/edit: Det finns inga "du" med i den texten...)
Matti, jag har Binero, ska genast logga in och se om jag kan göra det du tipsar om, tack!
/edit
Nu var det löst! Tänk vad enkelt det blir när man vet hur man ska göra... ;)
Frågan kvarstår dock, hur lång tid tar det innan Google får för sig att ändra sina länkar?
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2