webForumDet fria alternativet

Pausa mobilabonnemang hos Tre?

Bredband & telefoni

4 svar · 3 573 visningar · startad av Coccozz

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg
Frågan#1

Som läget ser ut så har jag ett abonnemang hos Tre med bindningstid till den 4/11 2011, men ska ut och se världen mellan den 1/4-1/10 (se länken nedan ;)). Månadsavgiften är i och för sig inte hela världen och det blir således inte jordens undergång om jag är tvungen att betala den under resans gång - men eftersom jag fått ett tips från en kompis att Tele2 tillåter att man pausar sitt mobilabonnemang tänkte jag att Tre kanske hade något liknande.

Jag ringde således till Tre:s kundtjänst och fick tala med en otrevlig man som bestämt lät meddela att man inget kunde göra, men att jag var välkommen att säga upp abonnemanget redan nu för att inte löpa efter den 4/11, eller överlåta det. Eftersom jag varit kund hos Tre en längre stund så vet jag dock att svaren man får av deras kundtjänst är extremt varierande, sist jag förlängde mitt abonnemang pratade jag med fyra olika och en gav svaret att man inte kunde fån någon rabatt alls, en annan gav viss rabatt och en tredje massa rabatt - när jag sedan ringde den fjärde försökte denna återigen meddela att någon rabatt kunde man inte få bara för att man varit trogen kund, varpå jag hänvisade till person tre och han lyssnade på någon inspelning och sedan gav mig rabatten, dock uppenbart förargad.

Min fråga till er är därför om det är någon som vet om det går att få Tre:s kundtjänst att gå med på att låta abonnemanget vila i sex månader. Alla tips är välkomna. Jag vill alltså inte avsluta abonnemanget eller minska bindningstiden utan bara skjuta upp den med sex månader. Det är som sagt inte hela världen, men det känns principiellt dumt att betala för en telefon som inte kommer att användas under en resa när man behöver alla pengar man kan få...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag skulle gå till en 3butik och snacka med dom, mycket lättare att få sin vilja fram (och bedja med rådjursögonen :e) när man står öga mot öga med dom.

Påpeka hur kanonnöjd du är med 3 (även om du inte är det) och dra dina argument som du skrev och tryck på att du inte alls avser att avsluta det (och inte heller vill det) utan vill fortsätta med 3 när du kommer hem igen.

Går det verkligen inte vägen i telefon, be att få tala med en chef/ansvarig. Är det en riktigt otrevlig typ som nekat dig i förstaläget frågar du om dennes namn först och sen efter chefen. ;)

Alternativt skicka dit nån tjej med djup urringning. Sånt funkar på min butikschef iaf. :e

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Erbjud dig att låsa abonnemanget lika långt efter nuvarande bindningstid som du vill pausa så ser de att de inte riskerar att förlora pengar.

Stefan,
Får bli till att vandra in i en av deras butiker så småningom och pröva. Prata med chefen är ju ett gammalt knep men det är inte odelat bra - man får bara en chans, köper inte chefen det så är det svårt att hota med chefen en gång till... Kundtjänstmedarbetare på Tre däremot finns det tretton på dussinet, så där kan man pröva allt utan att man ska behöva prata med någon en andra gång...

Nicro,
Det var precis det jag försökte få fram till den otrevliga mannen - men eftersom han inte lyssnade så är det nog värt att hålla fast vid eftersom det är just det jag vill göra... Jag begriper inte varför det skulle vara så svårt.

Till slut har det löst sig, efter en del turer. Upplösningen blev en säljare som ringde upp mig och gav indikationer på att det var möjligt - vilket det inte är enligt alla andra. Efter en lång omgång av att ha blivit rundskickad mellan olika chefer och ansvariga uppmanades jag att skicka snigelpost till reklamationsavdelningen som dock inte behagade att höra av sig under de dryga tre veckor jag väntade. Jag lyckades dock, efter väntan, på andra vägar få kontakt med en oerhört trevlig person på Kundrelationer.
Tillsammans lyckades vi komma fram till en lösning som vi båda kunde acceptera - men framförallt betydde det väldigt mycket för mig att han tog sig tiden att lyssna på vad jag hade att säga och hur jag upplevt at jag blivit bemött från deras sida. Kort och gott så har allt äntligen löst sig på bästa möjliga sätt och Tre har lyckats reparera vad som kunde blivit en stor kris i mitt förtroende för deras företags behandling av sina trogna kunder.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)