webForumDet fria alternativet

Återbetalningsavgift?

Konsumentråd

6 svar · 1 156 visningar · startad av Zaiman

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg
Frågan#1

Lyckades med konststycket att betala en räkning två gånger. Och visst jag vet att det kostar lösa ut en avi. Tänkte inte så mycket på det men idag kom avin för utbetalning.

De rävarna har tagit en återbetalningsavgift på 20kr! Det har jag inte varit med om tidigare!!

Nu är 20kr inget jag tänker bråka om, det kostar mer energi än vad det är värt.

Är det vanligt? Får man ta ut en sådan avgift? Och borde det inte gå att lösa på smidigare sätt i dagens it samhälle?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det är alltså företaget som du får stålar från som drar tjugo spänn från summan?

Tja, det är väl samma sak som att ta betalt för "Porto & administrationsavgift" egentligen?

Givetvis går det att lösa, precis som att dyngan om "bankdagar" vid överföringar är ren bullshit numera - men det ligger ju inte i företagens intresse, då tappar de ju inkomster... :bla ;)

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

För att spä på, vad kostar det dig att få ut pengarna på avin?

För en privatperson så är det löjligt dyrt om det är från postgirot!

:stefan: skrev:

Det är alltså företaget som du får stålar från som drar tjugo spänn från summan?

Tja, det är väl samma sak som att ta betalt för "Porto & administrationsavgift" egentligen?

Ja det är de som drar summan. Jo det är väl så.. :OO

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Man kan väl låta pengarna stå inne som ett a´conto! Är det ComHem som det gäller?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag tycker du ska ringa dem, maila dem och kontakta dem i flera omgångar så du verkligen får valuta för tjugan.

Lasp skrev:

Man kan väl låta pengarna stå inne som ett a´conto! Är det ComHem som det gäller?

Nej, det är en nyckeltjänst.

Dryden skrev:

Jag tycker du ska ringa dem, maila dem och kontakta dem i flera omgångar så du verkligen får valuta för tjugan.

Nix, orks int. Även om det stör mig så är det jag som gjort fel i steg 1 :(

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)