För ett tag sedan så fick jag en hamburgertelefon (se den bifogade filen).
Då jag inte har någon hemtelefon och då jag tycker den är extremt läcker så vill jag såklart kunna använda den till något och tänkte då göra om den till en trådlös enhet som kan fungera som ett headset till min mobil. :)
Jag har kollat runt lite vad ett bluetooth-headset kostar och inte hittat något tillräckligt billigt (eftersom jag ändå bara tänkt plocka isär det och använda delarna) och undrar nu om ni har något tips på var man kan få tag på ett billigt, billigt headset som jag skulle kunna implementera i min hamburgare?
Någon som gjort något liknande? Alla tips om hur jag bäst går vill väga är varmt välkomna! :)
Jepp, med lite tur kan jag nog komma ganska billigt undan iaf. Tack. :)
Någon som gjort något sånt här förut? Hur pass bökigt är det att öppna ett bluetooth-headset för att försöka flytta runt på de olika delarna inuti? Måste ju t.ex. lägga in kablar för att flytta på mikrofonen ca 10 cm osv.
Kan nog vara bökigt att flytta mikrofonen då den är väldigt liten, och sitter förmodligen direkt på kretskortet. Bäst är det förstås om du kan hitta något bluetooth-headset med extern mic
Sen borde det väl bara vara att eventuellt koppla in en egen switch för ström av/på och eventuellt använda knappen som redan finns för att svara/avsluta samtal..?
Det läckraste vore ju om du lyckades koppla in knappen på en liten brytare i hamburgarskalet. Så du kan svara genom att öppna burgaren, och lägga på genom att stänga den.
Den kan väl vara lite trix, jag antar att knappen som och allt runt den är limmad, plastig och så, så om du lyckas öppna runt kkanske allt går sönder och du inte lyckas se hur det satt...
@pebi: Verkligen! Ska se efter vad det går att göra! :)
Tänkte också kanske försöka pryda den med några lysdioder så man kan se när det ringer.
Bara att hoppas att det går att öppna upp den där hands-freen nu då!
Tack så länge! Återkommer när jag inhandlat grejerna som behövs och börjat pilla! :)