webForumDet fria alternativet

Livet utanför!

Småprat

55 svar · 4 521 visningar · startad av Lasp · sida 3 av 3

Frågan, av Lasp

Jag tror att jag personligen mår bättre av en lång semester från wF. Ibland känns det som om det finns personer som bara vill vara negativa. Det är kostsamt, för oss alla tror jag. §e Så det blir en paus, undantaget någon bokrecension, så får vi se vad som händer. :r Personligen tycker jag att det har varit en bra uppstädning, enklare för många nya. Men sköts de "gamle" inte om så kanske det uta

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Nej. Trams och flams hör hemma i Café WebForum. Detta är Övriga frågor (även om det inte bara är ditt inlägg som är av cafe-typ).

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

b242569 skrev:

Nu har trådskaparen valt att lösa tråden. Acceptera det!

Jag måste hålla med majoriteten av talarna här och fråga: vem har utsett dig till forumpolis? :q

Ja, du fick lite verbalt stryk när du började påpeka bristerna i omröstningsfunktionen, men sen dess har två saker hänt.

1. Du fick (delvis) rätt eftersom en bugg i vB uppdagades.
2. Du har sen dess löpt amok med påstridiga inlägg om omröstningar i trådar som inte alls handlar om det, nu är tydligen accepterade svar på tapeten och snart kommer det väl mer.

Snälla, tagga ner!
När jag pluggade lufsade det omkring en kuf på campus och klagade på allt och alla, högt som lågt och hans eviga jättemotioner och långdragna tirader på kårfullmäktige var olidliga (men som han aldrig fick gehör för eftersom de var - faktiskt - fullständigt vanvettiga). Framförallt gick han inte att diskutera med eftersom hans inställning var att han hade rätt, oavsett expertisen hos den andra parten. I våra ögon ett klockrent exempel på en rättshaverist.

I mina ögon börjar du närma dig den här kufen med stora steg. Jag är helt säker på att du är en intelligent människa som har kunskaper som kan vara wF till gagn, men snälla - haka inte upp dig på sådana här saker och tänk efter före. ;)

Å andra sidan skulle nog rätt många i den här tråden bli kuggade i ordning och uppförande - ingen nämnd, ingen glömd. Cafét ligger i en annan tabell i databasen. ;)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

:stefan: skrev:

Jag måste hålla med majoriteten av talarna här och fråga: vem har utsett dig till forumpolis? :q

Tack. Äntligen, äntligen någon från forumledningen som vill/orkar/törs bry sig om fanstyget. (y)

När jag pluggade lufsade det omkring en kuf på campus och klagade på allt och alla, högt som lågt och hans eviga jättemotioner och långdragna tirader på kårfullmäktige var olidliga (men som han aldrig fick gehör för eftersom de var - faktiskt - fullständigt vanvettiga). Framförallt gick han inte att diskutera med eftersom hans inställning var att han hade rätt, oavsett expertisen hos den andra parten. I våra ögon ett klockrent exempel på en rättshaverist.

Jag vet att chansen/risken är liten, men har inte tanken slagit dig att det t.o.m. kan vara samma person? :stud ;)

Danne V skrev:

Tack. Äntligen, äntligen någon från forumledningen som vill/orkar/törs bry sig om fanstyget. (y)

Forumledning? Nu jävlar steg jag i graderna minsann, jag vill ha påökt! :e

Danne V skrev:

Jag vet att chansen/risken är liten, men har inte tanken slagit dig att det t.o.m. kan vara samma person? :stud ;)

Inte en sportmössa, vår vän här har inte i närheten samma ordsvada och märkliga resonemang... ;)

Forumledning? Nu jävlar steg jag i graderna minsann, jag vill ha påökt! :e

Eh... jo, alltså, de flesta som tillhör den gråa menigheten betraktar nog alla som inte har ordet "Medlem" under sitt nick som tillhörande forumledningen. Och visst ska du ha påökt. Minst det dubbla. :P

Alltså, just nu tycker jag allt är tämligen OK med wF:s funktioner. Jag skrev ju i inlägg #39:

"Så fann jag när jag gjorde en omröstning i början av sommaren att just den delen, jämfört med det övriga, enligt min bedömning då, var mycket mindre använarvänlig än det övriga, och ifrågasatte lite varför, men nu ser jag då inga direkt anmärkningsvärda fel på wF alls förutom att det sedan omstruktureringen tar tid att skriva i vissa inlägg.

Kom inte med något mer nedlåtande nu. Gäller alla!"

Så får jag då även försöka att inte anmärka för mycket på hur andra skriver, men om jag tycker att något borde formuleras annorlunda är det ju naturligt att jag påpekar det, och det är även naturligt att det inte är någon annan än den jag riktar kritik mot som påpekar kritiken jag riktar (tänker lite på hur det var i gnälltråden).

b242569 skrev:

Alltså, just nu tycker jag allt är tämligen OK med wF:s funktioner. Jag skrev ju i inlägg #39:

"Så fann jag när jag gjorde en omröstning i början av sommaren att just den delen, jämfört med det övriga, enligt min bedömning då, var mycket mindre använarvänlig än det övriga, och ifrågasatte lite varför, men nu ser jag då inga direkt anmärkningsvärda fel på wF alls förutom att det sedan omstruktureringen tar tid att skriva i vissa inlägg.

Kom inte med något mer nedlåtande nu. Gäller alla!"

Så får jag då även försöka att inte anmärka för mycket på hur andra skriver, men om jag tycker att något borde formuleras annorlunda är det ju naturligt att jag påpekar det, och det är även naturligt att det inte är någon annan än den jag riktar kritik mot som påpekar kritiken jag riktar (tänker lite på hur det var i gnälltråden).

Du undrar varför folk retar sig på dig? Här är ett klockrent exempel - i en total tramstråd utan någon vett och sans alls drar du till med ett seriöst inlägg mitt i alltihop - i Cafét.
Hur var det nu med att skilja på Cafét och resten av forumet..? :i

Jag redigerade nyss.

Du undrar varför folk retar sig på dig?

Han kommer ändå inte att fatta läget, utan tjafsa och posta hundra inlägg med korkade motfrågor till dig.

Får jag föreslå att han stängs av en månad till att börja med?

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

b242569 skrev:

WebForum

Nä nu! x(

b242569 skrev:

Jag var inte så flitig använadre av wF de första åren, och tyckte då att allt fungerade bra.

Tadaaa!

Angående detta resonemang kommer jag inte att skicka ett enda inlägg med motfråga till :stefan:

Jag förstår att han i ren hast tog upp en ny spontan tråd och formulerade sig som om det måste vara trams i cafeet. Du är förlåten (:stefan:) för att du denna gång inte formulerade dig exakt klart om cafeet.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

b242569 skrev:

Du är förlåten (:stefan:) för att du denna gång inte formulerade dig exakt klart om cafeet.

Omg... :birp

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

"It's getting better and better... and... I can even FEEL / TOUCH the taste!!"

Kan vi inte diskutera hur man matar trollen utan att gå över ån efter vatten?? :-)

Eller nåt annat tung ämne utan betydelse...!! :-)

I'm alive!!

Hahaha, nu ger jag fan upp... Jag tror jag byter kuf och rättshaverist mot troll rakt av. :e

Men nu skiter jag i detta, nu är det helg och baluns och Sonisphere i morron och ojojoj. :birp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Nu har jag haft lite wF semester!
Men jag kollar trådar lite då och då och ser att det kanske inte har blivit så mycket bättre.
Så om nån vecka tar vi och drar ner i Europa på några veckor.
Här kan man ju knappast stanna stanna och lyssna på alla löften.
Nä bättre då att lägga sin röst nu och se vem som segrade den 19 sept.
Får då börjar ju resten av våra svenska liv! Eller hur?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Lasp skrev:

Så om nån vecka tar vi och drar ner i Europa på några veckor. Här kan man ju knappast stanna stanna och lyssna på alla löften.

Hade jag haft möjligheten hade jag faktiskt gjort samma sak.

286 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
155 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)