Sitter och kollar flygresor över nyår till Filippinerna (från Stockholm) och priserna är skyhöga. Har hittat en relativt billig resa Stockholm > Beijing > Hong Kong > Manila och det verkar bra.
Men någon som flugit med dom? Har googlat lite och kommit fram till att det är Kinas näst största bolag och ägs av staten och har kollat lite kraschstatistik.
Bra/dåligt? Hade hellre flugit med KLM som jag alltid gör, men det kostar ~6,000 extra och det är inte riktigt värt det.
Längesedan. men har nog flugit med dem från Hongkong till Beijing.
Men alla förändras, alla har äldre plan, kraschstatistik tror jag inte mycket på.
De sextusen extra ger dig ingen garanti tror Lasp.
Nej nej, inte så orolig över det där, händer det så händer det... Anledningent till att jag hellre flyger med KLM är att det bara är ett stopp (STO > AMS > MNL) samt att poängen på mitt bonuskort bara rasar in, inget annat. :)
Du ska kolla https://www.amadeus.net. Se exemplet jag testade (bilden). 949 GBP är väl ganska OK, och dessutom med KLM.
Men tänk på att bolagen inte bara tar ut maxpriser för att det är jul och nyår. I det hörnet av världen drar det ihop sig till det kinesiska nyåret också (infaller 3 feb), och för de flesta därborta är det som om du slår ihop jul, nyår, påsk och midsommar för oss, och den enda tid på året dom får semester. Dom reser som fan upp till en månad före och efter.
(Vet förstås inte om skatter, bränsletillägg å annat jox är inräknade i priserna....)
Fint, tack för tipset! Jag kommer åka dit med några polare som ska hem igen kring den 15 JAN, jag kommer däremot stanna till Juni eller nått sånt. Flyttar dit nu i September, men åker till Sverige den DEC-11 över julen.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849