webForumDet fria alternativet

Studiefrågor

Studier & utbildning

4 svar · 490 visningar · startad av rikard81

Medlem sedan mars 2007311 inlägg
Frågan#1

Hej allesammans.

Jag studerar just nu en distanskurs 15 poäng på högskolan. Allt har gått toppen och nu idag kom tentamen ut. Tentamen är den sista uppgiften och skall lämnas in måndag. Jag har klarat alla tidigare uppgifter i kursen. Nu till problemet. Det har kommit in en del mycket viktiga saker i mitt liv vilket gör att jag kommer att missa hemtentan. Jag kommer alltså inte ha möjlighet att skicka in denna i tid. Kommer jag få underkänt på kursen nu och kommer detta synas på mina akademiska meriter på exempelvis studera.nu?

Känns inget bra alls det här :x

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Även om det är en distanskurs finns det väl någon ansvarig lärare som du kan fråga?
Det kanske går att tenta senare?

Medlem sedan mars 2007311 inlägg

Tack för ditt svar. Jag ska försöka prata med henne. En annan grej. Är det någon som har lånat böcket på handelshögskolans bibliotek. Förstår inte riktigt deras system. Finns denna bok inne eller inte? Vad menas egentligen med "On search" och får man som studerande på annan högskola sätta sig där och läsa böckerna på plats?

http://tinyurl.com/289ekvg

Sorry för dessa knepiga frågor och än en gång ett stort tack.

Medlem sedan jan. 2005257 inlägg

Kika i kursplanen för att se om hemtentan motsvarar poäng eller är betygshöjande. Antagligen är det det förstnämnda :/
Men för att svara på din andra fråga: det bör synas under dina akademiska meriter att du bara tagit enstaka poäng i kursen, såvida poängen inte rapporteras i en klumpsumma (kursplanen borde ge dig ett hum om detta), men är inget som övriga ska kunna se. Däremot bör du ha möjlighet att göra en omtenta, vilket låter smart att göra eftersom du redan klarat större delen av kursen :)

Medlem sedan feb. 2001197 inlägg

Kursen kommer alltid att finnas kvar på studera.nu, om du aldrig slutför kursen kommer den alltid stå som oavslutad.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)