webForumDet fria alternativet

Nu har jag tröttnat på Tele2

Bredband & telefoni

5 svar · 1 726 visningar · startad av civilpolisen

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg
Frågan#1

Jag har varit trogen Tele2 länge och väntat på att dom ska få ordning på kundtjänsten. Men jag tror att ambitionen helt enkelt inte finns.

Jag tecknade mobilt bredband för fyra år sedan. Uppgraderade till 5 GB trafik i somras, investerade även i Telia mobilt bredband, då det är vanskligt att vara knuten till *EN* operatör, fick jag lära mig den hårda vägen...

Dom är ju så petiga att man ska ringa till företag eller till privat och det retar mig järnet... Fan, jag är Enskild Firma!! Ingen jävla koncern med 30.000 anknytningar...

Så... idag ringde jag snällt till företag... för att köpa ett nytt modem, det som jag tappade i september förra året.... Men när tjejan nu gör sitt jobb och skickar mig vidare till väntekö i privat linan känner jag att mitt tålamod för Tele2 inte riktigt räcker.

Från att haft fem abonnemang är jag nu nere på endast mobilen... Jag måste säga upp mobila bredbandet. Min besvikelse är total. Jag är så besviken på Tele2.

Jag har haft Telia på mobila bredbandet och jag har aldrig haft så snabbt bredband i hela mitt liv!! Det fungerar ju fan ALLTID!! (Kört 100% nu i 3,5 månader.)

Funderar antingen på nytt Telia abonnemang eller möjligen Telenor.

Eller annan operatör med reko kundtjänst?

http://butik.telenor.se/DefaultFullWidth.aspx?cId=MBB_Detail&fId=t&pId=USB-modem

Hur är kundtjänsten på Telenor!?

Vem delar dom nät med?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Telenor kör sitt eget nät men har Tre som snyltare på GSM-delen. Vad gäller Tele2 och Telia så "går de på samma 3G-nät" men jag skojar inte om det är stora skillnader. En bekant körde Tele2:s mobila bredband och jag körde Telias med två meters mellanrum. Hon fick i princip ingen 3G-täckning alls medan jag hade fullt ös medvetslös, HSDPA och alla tänkbara mobila kombinationer från A-Z.

Beroende på var du rör dig (täckningsmässigt) och vad du har för ringmönster (vem ringer du - egentligen?) kan det nog variera vilken operatör som passar dig bäst. Telia har ju sitt angenäma Mobil till vänner där man bara ringer för öppningsavgiften till Telia och Halebop, Telenor har samma sak men det abonnemanget kostar 69:-/månad men har å andra sidan bara 0,39:-/min till andra operatörer där Telia har 0,69:-/min.

Värnar du om bra kundtjänst så kan nog Telenor vara ett bra alternativ, bror och mor pratar väldigt varmt om dem och när jag själv jobbade på Telenor var det riktigt trevliga personer på "andra sidan" man växlade ord med. Dessutom har de öppet dygnet runt, bara en sån sak! Telias kundtjänst har jag blandade känslor inför. Till och med när man jobbade där hände det att man blev omkopplad fem gånger - i samma samtal (som mest). Då börjar man förstå vad kunderna faktiskt pratar om när de svär över alla val och ändå inte hamnar rätt.

Och sist men inte minst - Tele2 suger hästpung i 180. ;)

För min del är det så, jag har Tele2 för mobilen och det är en mobil från fyndlådan på OnOff för 3-400 spänn...

Jag har sedan i somras Telia 3G och fan, det snabbaste internet jag någonsin haft!!! Universitetet inkluderat!! Då bor jag på landet. Mitt modem pajjade, men fixade nytt på Expert. Jag är nöjd med Telia.

Telia och Tele2 delar infrastruktur, jag vet, men Tele2 klämmer in fler kunder på samma mast... Så det skiljer. Jag vill gärna ha två olika operatörer, för detta 3G är den enda internetkopplingen jag har både hemma och på arbetet.

Lite surt om modemet går sönder eller annat händer... (vilket hände precis.)

Som sagt, jag hade Tele2 sedan fyra år tillbaka, men ska nu säga upp dom. Jag är fortfarande inte nöjd med kundtjänsten....

Jag siktar på Telenor. Men det är väl tre månaders uppsägningstid, så jag får vänta lite. Men, men... Överväger att dra igång en webbplats för alla som vill kräkas på Tele2! Det är dom fan värda!! Så usel affärsupplägg måste någon storchef få några års bonus indragen och "få stå till arbetsmarknadens förfogande"... de stackarna i kundtjänsten gör bara sitt jobb.

"...Telenor har samma sak men det abonnemanget kostar 69:-/månad men har å andra sidan bara 0,39:-/min till andra operatörer där Telia har 0,69:-/min."

Det där är telefoni, inte 3G mobilt bredband. Det går inte att ringa med mobilt bredband. Däremot SMS fungerar... jag har fått säkert 15 felskickade SMS till mitt Telia mobila bredband!! Innehåller både bjudning till barnkalas och utpressning i värsta maffiastil... Intressant läsning!! :-)

Det fungerar också att aktivera konton på Facebook med mobilt bredband...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ah, det gällde enbart mobilt bredband allså. Jag drog in talabonnemang i saken också men då är ju det av mindre vikt.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)