Vi använder sånna flera gånger i veckan på jobbet, t.ex. för att uppgradera bios på gamla moderkort som inte stöder boot ifrån USB.
Men för hemmabruk har dom spelat ut sin roll sedan länge :)
5 svar · 509 visningar · startad av fiddler
Finns det någon som använder såna idag? :)
Jag sitter här med några paket och funderar om jag ska slänga eller inte...
Vi använder sånna flera gånger i veckan på jobbet, t.ex. för att uppgradera bios på gamla moderkort som inte stöder boot ifrån USB.
Men för hemmabruk har dom spelat ut sin roll sedan länge :)
Sådana används fortfarande av t ex Amiga- och Atari-entusiaster. Sen är frågan om trekommafemtummarna har hunnit bli tillräckligt sällsynta för att det ska vara någon idé att sälja dem.
Sådana används fortfarande av t ex Amiga- och Atari-entusiaster. Sen är frågan om trekommafemtummarna har hunnit bli tillräckligt sällsynta för att det ska vara någon idé att sälja dem.
Nej, sälja har aldrig varit aktuellt. Skänka eller slänga är väl alternativen.
Kul att höra att de fortfarande används. Kommer ihåg en tid när de var hårdvaluta... :)
Som entusiastanvändare skadar det aldrig att ha en kvar, inte installerad kanske, men i förrådet. För rätt vad det är MÅSTE man köra floppy, händer mig kanske en gång per år i alla fall :)
Det var faktiskt inte länge sedan jag var ute hos en kund och läste tillbaka backup ifrån 5.25"-diskett! :)