Min kontorsstol har verkligen gjort sitt och minsann hade inte tomten ett presentkort på ny stol i säcken! :)
Men eftersom jag är av den lite längre kalibern känns "vanliga" stolar som att sitta på golvet.
IKEAs stolar har en maximal sitshöjd på 51 cm. Nu är jag inte helt på det klara med hur de mäter det, men min nuvarande är 60 till sitsens överkant.
Så var hittar man högre stolar i Stockholmstrakten? Inga avancerade direktörsstolar behövs, men gärna gungfunktion. Eventuella armstöd kommer plockas bort - finns varken behov eller plats för det.
Stalands möbler? Jag var inne i deras butik vid Rotebro i somras och de hade en del trevliga saker, även om jag inte kollade stolar specifikt. http://www.stalands.se/
Alltså, RH-stolen gör ju riktig kvalité inom ergonomi, är småländskt (Nässjö!), och har på många (alla?) stolar sitthöjd på upp till 660mm som tillval. Priset är ju dock lite (?) högre..
Kikade runt på diverse begagnade-kontorsmöbler-ställen och visst, Håg, RH och Kinnarps gör fantastiska stolar, men även nasarna vet att ta betalt för dom. I de fall de var billigare var de sunkiga som fan.
Så hittade jag Joakim. Han på Ikea alltså, som lyfter 55cm och si, det funkade! Den var faktiskt ännu lite högre när jag monterade ihop den än i butiken, men de är väl rätt nersuttna kan jag tänka mig.
Nu blir min rygg glad igen. :e
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e