Jag funderar på att göra en ögonlaseroperation och skulle vilja ha tips (eller avrådande) på olika kliniker. De är lätta att googla på, men jag undrar om någon har personlig erfarenhet av olika kliniker. Har ni blivit bra mottagna på ett proffesionellt sätt, eller har du råkat ut för något oseriöst?
Jag, och många bekanta, har använt Globen Ögonklinik (filialen vid just Globen; vet inte hur de andra är) och jag har inte hört nån som som varit missnöjd.
Jag gjorde mina operationer på Opticare (numera Memira) i Jönköping och återbesöken på Opticare i Linköping. Trevligt och professionellt bemötande enligt mig. De gick noga igenom riskerna som fanns och pratade om de olika operationstyperna. Helnöjd :)
Jag betalade 25000 kr för min behandling. Då fick jag 10% studentrabatt på det ordinarie priset (28000kr). Enligt memiras hemsida så kostar det lika mycket idag som då (2,5 år sedan).
Klart värt varenda krona! Nu kan jag ju till och med se vad det står på väckarklockan om jag vaknar på natten. Tidigare såg jag klockan från som mest 2-3 dm avstånd :)
Jag har en kompis som kollade priser i Stockholm för runt 1 månad sen. Priserna låg ungefär som för Peeer, vilket här är 4-5000 mer än vad det kostade på samma ställen för 2-3 år sen.
Jag har en kompis som kollade priser i Stockholm för runt 1 månad sen. Priserna låg ungefär som för Peeer, vilket här är 4-5000 mer än vad det kostade på samma ställen för 2-3 år sen.
Tillgång-efterfrågan. De är ju inte dumma precis. :)
Tycker man hör om folk som laseropererar ögonen titt som tätt. Måste vara jäkligt skönt att slippa sina linser och glasögon.
Tycker man hör om folk som laseropererar ögonen titt som tätt. Måste vara jäkligt skönt att slippa sina linser och glasögon.
Du, de där 26000 kronorna jag investerade i nådens år 2007, de hade fanemej betalat tillbaks sig själva i form av ökat välbefinnande efter en vecka. Jag gjorde det i juni och hade badförbud över hela juli och tänkte inte en enda gång ens att jag borde ha väntat till efter sommaren.
Du kan få sämre mörkerseende men det kommer att lägga sig med tiden. Det är inte så att du inte kan se, det är mer att du ser halo's runt lampor etc. Likaså lägger sig känslighet för starkt ljus.