När jag började med Adsense hade de inte banköverföring som alternativ, utan det var bara check som gällde. Dock började de med banköverföring alldeles efter att jag hade fått första checken, så efter den har jag fått pengarna insatta direkt.
Jag gick till Handelsbanken med min check och trodde väl inte att det skulle vara några problem, men bankkassörskan var väldigt tveksam, och sa att de normalt inte löser in den typer av checker. Det var visst ingen bank som stod bakom den, eller vad hon sa. Jag förklarade ju att Google var ett ganska stort bolag, men det kände de ju inte till så mycket om då.
Men eftersom jag var känd i banken och sa att det var en engångsföreteelse (jag visste ju att det skulle bli banköverföring i fortsättningen) så gick det bra. Jag fick beloppet direkt men fick skriva under ett papper att jag skulle vara tvungen att betala tillbaka det om checken saknade täckning.
Tyvärr har jag väl inget direkt tips...
Handelsbanken och Nordea är ju dock allmänt kända som försiktiga banker, medan det är lite mer hej-och-hå hos SEB och Swedbank. Kanske de kan acceptera din check?
I annat fall är det väl bara att försöka kontakta Google och höra. De har ju faktiskt ett Sverigekontor och det finns telefonnummer hos Eniro...