webForumDet fria alternativet

Hur kan jag skicka ett smycke (halsband) utomlands????? NEED HELP!!!!

Konsumentråd

3 svar · 1 491 visningar · startad av Xpile91

Medlem sedan sep. 20091 inlägg
Frågan#1

Hej,
jag ville gärna skicka ett silver halsband utomlands till en kompis födelsedag, men jag vet inte hur jag kan göra det. Jag vill också inte att den ska försvinna på vägen. Så jag skulle hemskt gärna vilja veta hur jag kan skicka den, och vad man behöver, och ungefär vad priset skulle bli. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Välkommen till wF. Jag är av den optimistiska typen så jag skulle tejpa upp halsbandet på en liten pappskiva och stoppa det hela i en av Postens Jiffypåsar. Vad det kostar beror på vikten och till vilket land, så det är svar du får på närmsta postställe.
Du behöver ju inte fladdra runt med innehållet utan stoppa i det snyggt för dig själv. Så kommer det nog fram ;-)

Medlem sedan aug. 2004374 inlägg

Eller göra som man gjorde förr i tiden när man skulle skicka kasettband och senare cd till länder där sådan vara begärliga
Ta en gammal bok - skär ut en bit i mitten, en bit in, och lägg det där. L'ägg ihop och skicka i tunnaste jiffypåsen

Fast är det till någorlunda civiliserade trakter så kanske rek är att föredra

Medlem sedan mars 2009452 inlägg

Till Ukraina och Ryssland har jag skickat de där gula vadderade kuverten utan att posten har snikat innehållet på vägen.

Däremot är vanliga, vita kuvert att ej rekomendera. Jag har blivit av med allt möjligt i dessa kuvert.... Så ... skippa dom!

Men om presenten är dyr kan rekomenderat vara att föredra.

Eller... ja, det spelar ju ingen roll!! Oavsett pris, du vill ju att presenten kommer fram! :-)

"Boktipset" ovan är också att rekomendera.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)