webForumDet fria alternativet

Geocachare på webForum

Småprat

10 svar · 1 238 visningar · startad av SirPeter

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Frågan#1

Hur många geocachare finns det på webForum egentligen?
Jag vet att det finns några som är medlemmar samt några som är aktiva geocachare dessutom, vilka är ni och vad har ni för användarnamn där?
Finns det någon/några i närheten av mig som har lust att ta en runda ihop?
Mitt user-id är: pglans

För er som inte vet vad geocaching är: http://www.geocaching.se/?page=gcsewhatis

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har ett användar-id på geocaching.com men har inte använt det aktivt på ett år. Men i höst så kan det vara läge att dra igång igen. iPhonen bör ju vara till hyfsad hjälp. :)

Dryden heter jag på geocaching.com.

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Jag har faktiskt börjat Geocacha för bara några månader sen. Underbart komplement till mitt fotograferande så man hamnar på många trevliga ställen tack vare cacharna!
Dock suger det med enbart bil-gps, gäller att luska ordentligt och ta hjälp av spoilers om man ska ha en chans att hitta dom :)

Sharkey82 är jag.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

skyldig, dock inte lika aktiv som er ser jag ;)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Jag är också skyldig, Poteta heter jag både här och där. ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det verkar inte vara så många som vill ge sig tillkänna iaf. ;)

Jag vill ju ge mig ut och egentligen borde man kanske gjort slag i saken på några av de fjällvandringar man varit på. Men jag har faktiskt helt glömt bort det. Vill vill.

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Jag har testat på det några gånger, ganska skoj! Brukar oftast ta det i samband med en löprunda. Heter erciz där också, men har väl bara tagit 3-4 cacher, har jag för mig.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Japp, det är en för jäkla gammal tråd, men mycket har hänt sen 2009.
Ser att TS är väldigt aktiv, hur är det med er andra?
Själv har jag bara passerat ett år som cachare. Enda målet var att ta en/månad, juni 2011 till juni 2012.

Fortfarande inte fått tummen ur, trots att jag vet att det finns på diverse toppar jag var på i bland annat höstas (vid Storulvåns fjällstation). Kanske blir läge i höst (igen...) då och få ett litet delmål med vandringen. :)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Det som egentligen är bra är att man alltid har sin hobby där man är. Finns oftast närmare än vad man tror.

Jag startade med en HTC Desire och C:geo. Men efter att de började få problem med groundspeak gick jag över på neongeo. Är nöjd med allt förutom att den inte spar ner bilder mm. Visst går det att vara utan, men när man inte hittar kan det vara till stor hjälp.

För övrigt tar jag nu för tiden bara en/gång då jag är i närheten, för att fylla ut kalendern. Är man bort är det bara att logga på.
Jag kör dessutom fortfarande med min gamla desire, skitbra i skog dessutom. Men de säger att gamla HTC-modeller har bra gpsr.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)