Jag har letat nu i tre timmar och kommer ingen stans. Jag letar efter en sockervaddmaskin som drivs av gas för värme och 12v batteri för själva motorn.
Jag pratade med en leverantör igår. Han sa att det kanske kan finnas någon i Polen som säljer dessa...
Jag har letat som attan! Man söker på "cotton candy maker", gas, 12v
"Cotton candy machine" kan man också leta efter. Jag har bara hittat Kinesiska rosa varianter som inte alls känns förtroendeingivande. Dessutom från fabriker som säljer till distributörer.
Maskinen jag söker efter ska vara lite exklusivare och kosta runt 20-30.000:-. Det finns kanske några duktiga sökare-experter där ute!? :-)
Ja, jag har deras katalog i papper framför mig... Dit har jag också kommit. Tack!
Jag letar efter en maskin som ser ut som deras man som går på gas + 12v!! Det finns inte i Sverige utan diverse ÅF, även de på FunFood, hänvisar till någon tillverkare i Polen som jag omöjligen har hittat... Nu har jag sökt i kanske 8 timmar, igår och idag.
Jag har fått kontakt med nån suspekt snubbe i Kina, tror jag. Men han vill sälja i paket om 15 på en gång! :-) I need only one! :-)
Nummer två var jag inte så imponerad av, men den första var EXAKT den jag letade efter!!
På den första länken finns även en popcornmaskin som jag tycker verkar intressant. Vad man undrar lite är måtten på den... (vikten står 2 ggr!)
> # Diameter: 430/700/470mm,
Detta är väl djup 430/ höjd 700/ bredd470 mm
??? Superspännande!! Dessutom, inte så dyrt som kollegan antyde. han sa att hans maskin kostade 35.000:- men denna, som ser lika dan ut kostar bara runt 5.000:-... Popcornmaskinen kostar ännu mindre, det är ju perfekt!!
[redigera]
Gastro Fun skulle behöva jobba lite med SEO... Dom har ju en sjukt avancerad sida med tanke på att dom bara har tre produkter! Dom har till och med en avancerad sökfunktion... på TRE produkter! :-) Det är ambitiöst... Eller korkat...??
Jo, tyvärr...
Hmmm... Varför har dom inte telefonnummer på sidan!? Jag studerar shoppen och den kopplingen är inte säker... (alltså, krypterad)
Jag gjorde några sökningar på "candy floss" istället för "cotton candy". Företaget säljer sina maskiner på Ebay där du kan betala via Paypals kreditkortslösning (Paypal brukar fungera ok när man är köpare).
De borde knyta det där spelet till Amazons Mechanical Turk och betala typ $0.01 per korrekt sökresultat.
[redigerat]
OT men kolla in TOS:en:
PLEASE DO NOT SEND ANY ORIGINAL CREATIVE ARTWORK, SAMPLES, DEMOS, OR OTHER WORKS. [...] SO, PLEASE DO NOT SEND YOUR UNSOLICITED IDEAS TO MICROSOFT OR ANYONE AT MICROSOFT.