Jag nominerar Länsförsäkringars weblösning till sveriges absolut sämsta. Finns det några andra som platsar i den här tävlingen?
Det är väldigt trist för länsförsäkringars webinterface är snyggt och det finns ganska bra funktioner. Men deras säkerhetslösning gör att den är oanvändbar. Om man råkar klicka på webläsarens "back/forward"-historyknappar så blir man utloggad. Råkar man klicka på en länk inuti siten innan sidan är färdigladdad så blir man utloggad. Ibland blir man utloggad bara ändå. Det händer ofta att en sida aldrig laddas klart. Då får man stänga webläsaren, vänta 10 minuter och hoppas att det fungerar efter det. Etc etc...
Helt obegripligt att de fick pris som bästa "bank och försäkringssite" 2008 av Internet world.
Låter illa. Dra ett sakligt e-mail till VD:n Håkan Danielsson där du förklarar ditt missnöje. Adressen är av typen fornamn.efternamn@lansforsakringar.se. Kundtjänsten lär aldrig göra något åt saken.
Bytte från Sparbanken Finn mest p.g.a. deras otroligt dåliga internetbank och omkringliggande tjänster. Upptiden var usel, hände mig att en betalning kördes tre gånger, etc. etc.
Har haft Handelsbanken nu i snart ett år och är helnöjd och kanske Sparbanken Finn fixat till sig, men är det som för ett år sedan nominerar jag dem!
Det hör inte hit kanske, men jag har haft FSB, numera Swedbank, och deras "bokföring i webbläsaren" och "fakturering i webbläsare", som egentligen heter nåt annat, vilket jag inte vet vad...
Ja, jag har haft detta i 6.5 år och det har aldrig hänt något konstigt... eller oväntat. Inga problem med svarstider, upptider eller vad som helst.
Samtidigt är det svårt att byta bank. Det är ju inte som att byta kalsonger direkt...
Jag gjorde ett tappert försök att byta till Handelsbanken på det lokala kontoret, men bankmannen ville veta ALLT om mig, mitt företag, min ekonomi, min omsättning, min förväntade vinst, min bla bla bla...
Suck! Nej, då var det bara mycket enklare för mig att stanna på Swedbank. Dom ställer inga frågor, dom vet inte vem jag är... Men det funkar inklusive en skön kredit och det är inte att förakta!
Jag kör Länsförsäkringar och är halvnöjd med internettjänsten. Det som är bra är att man samlat alla sina tjänster på ett och samma ställe och har en bra översikt. Visst, det händer ju att man blir utloggad när man är lite för snabb i klickandet. Men för det första så händer det sällan om man sitter på en vettig anslutning och jag kan alltid logga in direkt efteråt.
Men ja, jag saknar vissa funktioner som jag hade hos Swedbank. E-postnotering vid e-faktura och så vidare, banala funktioner som bara borde finnas.
Själv svär jag över Nordeas "förbättring" av webtjänsten, nu tar det en evighet att lägga in räkningar, sidan ska laddas om medan man håller på och när en räkning är inlagd måste man gå tillbaka för att lägga in nästa. Värdelöst! :bla
Finns det någon svensk bank som kan skicka sms med kontosaldo efter alla korttransaktioner? Det skulle vara bra att ha både för att hålla koll på förbrukning och som säkerhetsfunktion.
Saknar även lite förbrukningsstatistik. Varför finns det inte grafer och dyligt kopplat till mitt konto ungefär som ett CRM system fungerar.
Utvecklingen går alldeles för långsamt hos bankerna om du frågar mig.
Finns det någon svensk bank som kan skicka sms med kontosaldo efter alla korttransaktioner? Det skulle vara bra att ha både för att hålla koll på förbrukning och som säkerhetsfunktion.
Saknar även lite förbrukningsstatistik. Varför finns det inte grafer och dyligt kopplat till mitt konto ungefär som ett CRM system fungerar.
Utvecklingen går alldeles för långsamt hos bankerna om du frågar mig.
Nordea kan skicka sms på uppmaning så att säga, men det kostar - såklart. :bla
1862 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25