Det finns väldigt mycket att välja på där och det är nummer fyra, EuroDance, som jag syftar på.
PS! Jag har länge väntat på att jag ska tröttna på denna changer och kanske växa upp och gilla musik med ett budskap... Men detta tillfälle verkar aldrig inträffa.
I Musikministeriet tidigare i våras vädrades en teori att den musik man gillar i ungdomen (16-20 års åldern) hänger med hela livet.
Det stämmer i alla fall för mig! Jag har väl egentligen gillat denna typ av musik hela livet...
Jodå gammal musik hänger med men det innebär samtidigt inte att man inte kan ta till sig nya musikstilar med åren :)
Själv växte jag upp med både klassisk svensk ungdomspop/rock i stil med Noise, Gyllene tider, Ebba grön samt amerikansk rock/hårdrock (som det klassades då) i stil med Iron Maiden, Kiss, Wasp, Springsteen, Neil Young etc.
Under mina år på Radioseven öppnades öronen för techno/eurodisco/trance etc och det sitter i än idag. Vill jag känna nostalgi eller bara skråla med i glädjande toner blir det musiken som följde mig i ungdomen. Vill jag däremot ha en rejäl energikick blir det toner i stil med techno/dance/trance.
Nu spelas "Power Pull Feat Sun Ray - Hungry Eyes" och det är en BRA variant av originalet! :-)
Jag har väl lyssnat nu en knapp vecka sedan förra inlägget och det är en REJÄL uppgradering i rätt riktning! Men det krävs ett speciellt sinne för att uppskatta denna typ av rätt enformig musik. Den är inte så varierande. Om man kodar är det kanske enformig musik som man inte behöver fundera så mycket på som man behöver för att koncentrera sig på själva problemlösningen med koden.
En ABBA-cover:
"Dj Ensamble Ft Dxc - Knowing Me Knowing You"
Som på radio fast häftigare:
Smoothie - Human (Raindropz Remix Edit)
Nej, denna! :-) Serenity & DaFlow feat Kyara - Fuel To The Fire (Club Mix) http://www.youtube.com/watch?v=LyIYB-V4l7w
Lyssna med HQ-kvalitet och det är värsta grymme basen! ... yea!!
Lovely!! Surt att dom inte lagt in hela låten bara...!! :-((
Nej... den ovan var faktiskt bättre. Enligt mig! :-)
KOBE BRYANT ON AMERICAN IDOL!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=T3FWfY5VMcw
Samma låt, fast mycket roligare video!! :-)
- Humor inkluderad! :-)
- PS! Kolla i HQ-kvalitet...