NnkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Hej,
Någon mer än jag som har problem med Com Hems tv nät sedan ca kl 20.00? Kommer inte heller in på deras hemsida för att kolla driftstörningar, plus att deras supportnummer verkar vara helt överbelastat.
Mvh,
Niclas
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg4-5 kanaler i grundutbudet är nere över hela landet. Kanske fler. Likaså deras telefoni och webbplats.
Guschelov funkar TV6 än så länge, så man kan se Arsenal spöa ManU.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Givetvis ser klåparna på Comhem till att fixa storstörning lagom till Champions League. Internet och analog kabel-tv fungerar här, men inte digital-tv.
http://www.dn.se/sthlm/stromavbrott-i-stockholm-1.859102
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inläggMina föräldrar rapporterar samma sak. Internet + TV helt borta.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggSamma här, ingen bild via digitalboxen dock via grundutbudet (så jag kan se Man United kan spöa Arsenal :e ), ingen kontakt med comhem.se och kundtjänst får jag spärrton hos.
Värdelöst? En aning.
NnkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg Skönt att det bara inte var jag då ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggSkönt och skönt. Allt är ju som bekant relativt. ;)
LLedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Skönt att jag inte har Comhem kan man säga ;)
LLedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg Förresten, ring Aftonbladet, det gör alla andra... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5075285.ab
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggNu e de tillbaka. Allt utom SVT24.
"Irritationen är störst hos de som planerat titta på finalen i Champions League."
Det gäller att vara ute i tid men förhoppningsvis är väl felet åtgärdad till 27 maj då finalen spelas. Däremot gissar jag att många vill se semifinalen... :e
/dryden - som tydligen är en tjej. Eller bara inloggad på tjejens wF-konto. :P
Och ja, nu fungerar det! (y)
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inläggFlyttas från Café webForum
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggJa Comhem förnekar sig inte. Alltid strul vid stora händelser. Vilken enormt bra redundans när ett (1) strömavbrott kan slå ut deras tv-sändningar, telefon, bredband inklusive deras egna hemsida och supportnummer. Vilket höjdarföretag!! De borde fan förlora sin licens att leverera kritisk infrastruktur.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
legis skrev:
Ja Comhem förnekar sig inte. Alltid strul vid stora händelser. Vilken enormt bra redundans när ett (1) strömavbrott kan slå ut deras tv-sändningar, telefon, bredband inklusive deras egna hemsida och supportnummer. Vilket höjdarföretag!! De borde fan förlora sin licens att leverera kritisk infrastruktur.
Word.
Det värsta är att jag i mitt hus enbart (och då menar jag enbart) har Comhem. Vanligt kopparnät finns inte indraget och inte heller något stadsnät. Att man som bygg- och bostadsföretag kan bygga nya hus med enbart Comhem-nät indraget är för mig en gåta.
Har haft minst fyra-fem stora avbrott det senaste halvåret. Plus en digitalbox med kända fel som Comhem snart i ett år lovat att de "jobbar hårt" på att åtgärda inom kort.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggJag tycker att ComHem är stabila så länge de rullar men när de går ner sig så går de ju ner sig rejält. Tyvärr.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggJapp, jag har samma box. Förutom 29-minutersbuggen är jag dock ENORMT nöjd med den boxen. Som tur är finns det en enkel workaround.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
legis skrev:
Japp, jag har samma box. Förutom 29-minutersbuggen är jag dock ENORMT nöjd med den boxen. Som tur är finns det en enkel workaround.
Humax CXHD-1000C? 29-minutersbuggen känner jag inte till, men jag är ändå inte särskilt nöjd med boxen. Måste starta om den genom att bryta strömmen till den i princip dagligen, för att text-tv ska fungera som det ska.
Överlag tycker jag att boxen ger ett gammaldags och funktionsfattigt intryck, bara en sån sak att man varken har bild eller ljud samtidigt när man kikar i EPG:n är riktigt dåligt.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggHemkommen trodde jag att det var jag eller någon annan som kommit åt något!!
Säkert krupit på knä i en timme och kopplat loss respektive testat varenda sladd.
Men nu skall jag försöka komma åt en annan leverantör.
Telefonen funkar fortfarande inte. Så ring mig inte nu!
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg
muskot skrev:
Humax CXHD-1000C? 29-minutersbuggen känner jag inte till, men jag är ändå inte särskilt nöjd med boxen. Måste starta om den genom att bryta strömmen till den i princip dagligen, för att text-tv ska fungera som det ska.
Aha, trodde du menade nya PVR-HD-boxen.