Häromdagen "upptäckte" dom Susan Boyle, och jag började fundera igen.
Jag menar: Någon måste ju ha fixat inspelningar där sången inte finns pålagd. Och det gör man ju liksom inte hur som helst, och framförallt inte utan att det kostar en rejäl slant. Så det är ju ganska troligt att programmets producenter ordnat saken.
Med andra ord hade dom sannolikt redan hört Potts och Doyle innan programmet spelades in och bestämt sig för att just dessa två skulle få extra hjälp, och för att ge programmet bättre dramaturgi....
Ere nån som vet hur det gått till?
(Förresten, jag får fortfarande gåshud av att lyssna till Potts och just den där inspelningen....)
Jag tycker inte att det vore särskilt märkvärdigt om en deltagare har bestämt redan innan de kliver upp på scenen vad de ska sjunga, därmed kan ju producenterna fixa fram en "karaokeversion" av låten i fråga. När däremot Shaheen Jafargholi blir avbruten mitt i den sång han har bestämt från början och teknikerna omedelbart lyckas få igång musik till en låt som Shaheen mer eller mindre spontant kommer på när han står på scen, så kan man ju undra. ;) http://www.youtube.com/watch?v=Vh2ku4bjZgQ
Det kan ju förstås vara så att de får ha backup-val utifall det skulle behövas.
Jag tycker inte att det vore särskilt märkvärdigt om en deltagare har bestämt redan innan de kliver upp på scenen vad de ska sjunga, därmed kan ju producenterna fixa fram en "karaokeversion" av låten i fråga.
Njae..... dels är det ju en audition som folk köar till, dvs inte skickar in bidrag till i förväg (åtminstone är det ju det producenterna försöker ge sken av), och dels är det ju en sjujäkla skillnad att ha en hel symfoniorkester i ryggen när man sjunger än att sjunga a capella vilket har gett dom en enorm fördel.
Before performing in front of the judges, acts must first seek the seal of approval from the show's producers. Acts are notifed 2-16 weeks later informing them whether they are through to audition in front of the Britain's Got Talent judges and audience.
Heh... svårare var det alltså inte. Jag tog för givet att det var samma koncept som dom andra programmen som körs i massa andra länder, typ svenska "Talang" (heter det väl?) där folk köar direkt....
Heh... svårare var det alltså inte. Jag tog för givet att det var samma koncept som dom andra programmen som körs i massa andra länder, typ svenska "Talang" (heter det väl?) där folk köar direkt....
Fast folk köar ju inte direkt? Innan dom spelar in Talang så får dom visa sin "talang" för en annan jury som väljer vilka som ska vidare till TV inspelning, Detta gäller te.x även Idol, Där folk först får sjunga inför andra jurymedlemmar och sen någon dag efter så får som som gått vidare sjunga inför TV juryn...
Sen vinklar dom det i TV så att det ser ut som att folk kommer dit och sjunger för TV juryn direkt...
Jag blir lite impad av den 12 årige grabben också http://www.youtube.com/watch?v=yVU4IkzMNIo&feature=related Men jag tycker det osar lite uppgjort att ena domaren avbryter en så uppenbart mycket sämre låt för att killen ska få framföra sitt "sekundära" val. :)
Dessutom tycker jag den första låten var långt ifrån så pass dåligt framförd att den skulle avbrutits. Dom avslöjade sig lite där.
Fast folk köar ju inte direkt? Innan dom spelar in Talang så får dom visa sin "talang" för en annan jury som väljer vilka som ska vidare till TV inspelning, Detta gäller te.x även Idol, Där folk först får sjunga inför andra jurymedlemmar och sen någon dag efter så får som som gått vidare sjunga inför TV juryn...
Sen vinklar dom det i TV så att det ser ut som att folk kommer dit och sjunger för TV juryn direkt...
Och dom är rätt fula i sitt arbetssätt, i alla fall i Idol. Den första juryn där väljer ju ut dels de som är bra, men även de urusla som kan ge bra TV. Och dessa itutas att de är så fantastiskt bra att de självklart går vidare till TV-juryn. Inte svårt att förstå hur vissa katastrofer faktiskt kan tro att de har en chans. Och givetvis krävs det att de skall återkomma med samma kläder, frisyr etc så man har två tagningar att klippa mellan.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2