Min bror har "åkt fast " för fortkörning ngr gånger... i sommar fyller han 40 år o det vore skitkul att ge honom en köra hur fort du vill upplevelse !
Typ rally på Mantorp eller dyl - Vet någon något om detta - tips mottage tacksamt!! vi finns i Uppsala så geografskt "nära " tips är att föredra men kanske inte möjliga ?
om du kan tänka dig att åka till andra sidan pölen så finns värsta rallyskolan där som säkert har sådana där upplevelsegrejjer, ja det var ett tag sedan jag hörde det, men de borde ju finnas kvar. Var någon rallylegend som hade stället.
Min bror har "åkt fast " för fortkörning ngr gånger... i sommar fyller han 40 år o det vore skitkul att ge honom en köra hur fort du vill upplevelse !
Typ rally på Mantorp eller dyl - Vet någon något om detta - tips mottage tacksamt!! vi finns i Uppsala så geografskt "nära " tips är att föredra men kanske inte möjliga ?
Gud va kul det skulle vara att få åka med ett rally proffs, vilken upplevelse.
Den perfekta 40-års presenten helt klart. :birp
I Borlänge finns det nått dom kallar för Sveriges snabbaste taxi (eller nått), det är iaf en övermotoriserad 740 som gör 402 meter på under 9 sekunder med vrål och gummirök. Inte rally precis men kanske ett godkänt andrahandsval.
På Mantorp kör man inte rally, inte på banan i vart fall, där kör man racing :).
Det finns en hel del motorsport man kan prova på. För rally så kan du kolla in Kall Auto Lodge uppe i Jämtland som har flera rallyvägar för körning, Colin McRae var delägare där innan han dog.
Är det bana du är ute efter så kan du kolla in t.ex Promenta på Gelleråsens motorstadion i Karlskoga (grymt kul bana), de erbjuder motordagar med utbildning och mycket bantid.
om du kan tänka dig att åka till andra sidan pölen så finns värsta rallyskolan där som säkert har sådana där upplevelsegrejjer, ja det var ett tag sedan jag hörde det, men de borde ju finnas kvar. Var någon rallylegend som hade stället.
du har inte lite närmare info ? vilken pöl pratar vi om ?
östersjöpölen jomenvisst... Finland... kanske det var... öhh... nä jag ska inte sitta här och gissa, snabb googling är bättre, men kan tyvärr inte just nu, någon annan kanske råkar veta något?
303 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e