hehe :)
Vad händer 2010?
31 svar · 2 365 visningar · startad av Mysko · sida 2 av 2
Frågan, av Mysko
En lista för saker ni har hört ska hända tjugo tio. Tycker det verkar vara så mycket som ska hända det året och jag kan inte vara en ända som lagt märke till det. Princessan ska gifta sig. FRA-lagen 2010 går den igenom eller inte? Val Sök på elbil och 2010 ......
Läs frågan i sin helhet →min sambo är färdig med högskolan 2010..... tjohooo!!!! inge mer gnälll om tentor.... tjohooo!!!!
kul inlägg om sgtpepper .....legis....... hehe
Nöje:
...The Hobbit har premiär. (y)
Inrikes:
...Mona Sahlin avgår efter valnederlaget. :o
...blåa laget bildar regering tillsammans med SD. :o
Sport:
...Sverige sparkar röv i fotbolls-VM. :o
Utrikes:
...USA kollapsar och Ryssland träder in som världens ledande stat för en lång tid framöver. :o
Kina tar över...
Dags för en halvtidsanalys av det mest kontroversiella (?) av inläggen.
* ..blir det röd regering.
* ..inga prinsessor gifter sig.
* ..kvinnor bemöts mer med respekt inom datorer och teknik. (Ok, önsketänkande iofs)
* ..högre vattennivåer, stormar, jordbävningar, tsunamis.
* ..U.S faller samman och ett civilt krig bryter ut?
http://online.wsj.com/article/SB123051100709638419.html
* För tidigt att uttala sig om. Jag tror själv att de blå vinner med liten marginal alt. att SD blir vågmästare. PP kommer inte in i riksdagen eftersom de flesta som kan tänka sig att rösta på partiet hellre röstar på sitt vanliga parti. Notera att det är min förutsägelse, inte min förhoppning. Ett intressant val kommer det onekligen att bli.
* Halvt rätt. Madde och Jonas kommer som bekant inte att gifta sig, däremot blir av all att döma Victoria och Daniel bröllop av i övermorgon.
* Knappast något som sker över en natt, och särskilt inte i lågkonjunktur.
* Vulkanen på Island spydde ju en ansenlig mängd aska, men utöver det har det inte hänt så mycket på den fronten. Ännu. Men vi har ju också drygt sex månader kvar på året. (Notera att jag inte räknar in oljeläckan här, eftersom den har helt andra orsaker.)
* USA kommer nog inte att falla samman i inbördeskrig. Däremot har Obama-regeringen fått en del kritik från konservativt håll. Politiken har blivit mer polariserad vilket den iofs redan började bli innan valet 2008. Det finns en liten men reell risk att han blir utröstad 2012 och inte får sitta sin andra "term". Jag tror dock inget alltför märkvärdigt kommer ske under 2010.
* Halvt rätt. Madde och Jonas kommer som bekant inte att gifta sig, däremot blir av all att döma Victoria och Jonas bröllop av i övermorgon.
Daniel blir nog inte så glad om Victoria gifter sig med Jonas... :)
Det vore ju en extremt spännande vändning som skulle få mig att ångra att jag inte tittade på bröloppet
Daniel blir nog inte så glad om Victoria gifter sig med Jonas... :)
Hoppsan, en vurpig tanke!
* det blir den soligaste och varmaste sommaren sedan jesus gick i tofflor, allt efter en mycket trög start!
monarkin åker i golvet