Lyssnade igenom lite musik från Jive Bunny & the Mastermixers idag. Råkade komma förbi ett stycke i Glenn Miller Medley, troligtvis gäller det melodin Little brown jug, som jag tycker mig starkt känna igen från ett NES-spel (inte helt omöjligt att det kan vara ett Sega Mega Drive-spel heller..), eller eventuellt från något annat liknande från min barndom.. Har gett mig sjutton på att hitta det i alla fall. Gått igenom över 500 speltitlar och lyssnat igenom teman från titlar jag känner igen, men ännu ingen lycka.. Någon som känner igen det här (se bifogad fil) och kan placera det? :)
Det enda jag kan komma på, med den där låten är melodikrysset på P4 eller vilken kanal det nu var/är.
Edit: Nä, inte melodikrysset, men jag har hört den i nåt radioprogram.
Om det är från något spel så får jag för mig att det är lemmings, i det kör dom massa blandade kända låtar med lite mix.
Ska se om jag kan hitta lite lemmingslåtar under dagen för att se om jag har rätt.
Det enda jag kan komma på, med den där låten är melodikrysset på P4 eller vilken kanal det nu var/är.
Edit: Nä, inte melodikrysset, men jag har hört den i nåt radioprogram.
Radio, ja.. kanske? Nja, tveksam ändå? Kanske både och, då. :)
Om det är från något spel så får jag för mig att det är lemmings, i det kör dom massa blandade kända låtar med lite mix.
Ska se om jag kan hitta lite lemmingslåtar under dagen för att se om jag har rätt.
Kikade lite lemmingsfilmer på YouTube, dock inget spel jag spelat.. Men nån känd melodi hörde jag. :)
En rolig grej jag märkte när jag lyssnade igenom hela American Patrol var att en bit av den figurerar i Kid Icarus-musiken (Overworld-temat) 0:37 in i låten: https://www.youtube.com/watch?v=BxljrGYhLK0
Sedärja. Just där från 0.37 i första låten, låter också mkt bekant från nåt annat spel.. hm..
Well, jag har hittat något. Jag hade ett "chippat" NES och en 58-i-1 kassett (se bifogad bild) med 58 spel på. Råkade stöta på det nu så jag kunde gå igenom de spelen. Vad jag hittade var Circus Charlie. Nog är det rätt likt? Kan dock inte riktigt bestämma mig för om det är den rätta..
Några spel hittade jag inte sedan. Antagligen är de konstigt döpta i den här kassetten, hittar ingenting om de någonstans.. De två är "Legendry" och "Pipeline". Någon som vet? Minns inte alls vad de handlade om, bara att jag gillade Legendry.
Javisst. Måste nog tro att det var det spelet. Har gått igenom de flesta titlar jag hade och har hittat till NES.. Och det där var ju likt så. Jag är nöjd. :) Det är bara så irriterande när man inte kan placera saker och ting..
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2