Jag har märkt att antalet grupper som försvinner från Spotify blir större och större. Har någon koll på om skivbolagen aktivt tar bort de därifrån eller vad gäller? Det enda jag har snokat reda på är att Metallica aktivt valt att inte vara med.
Här kommer min lista över band jag inte får tag på.
- Fanns inte när jag fick Spotify
Metallica
Led Zeppelin
Beatles
- Har försvunnit sedan jag fick Spotify (typ nyåret 2008/2009)
The Kristet Utseende
Fyll gärna på med artister som försvunnit från Spotify.
Unfortunately some artists have opted not to be added to Spotify at this time, some frequently requested artists that are not in Spotify include Metallica, The Beatles, Pink Floyd, ACDC and Led Zeppelin, etc.
Dark Tranquillity har jag letat efter - synd att de försvunnit.
Men: på spotify-forumet kan man läsa:
Carl-Axel skrev:
We have recently moved to a public beta this means that we are now updating our music catalog with more music from the record companies. However, this also means in the short term you may experience some inconsistencies as we prune the catalogue, make improvements, replacements and continuously add songs in order to create the widest and deepest music catalogue.
We are sorry for any frustration this causes but please bear with us since we are now adding around 10 000 songs per day so we hope that you will be able to find all your favorites and some new ones again soon.
Som jag har förstått det hela har vi (Sabaton) inte kommit med än pga nån juridiskt diskussion skivbolag / spotify, eller hur det nu är, men ambitionen att komma med finns så vi håller tummen.
Som jag har förstått det hela har vi (Sabaton) inte kommit med än pga nån juridiskt diskussion skivbolag / spotify, eller hur det nu är, men ambitionen att komma med finns så vi håller tummen.
Det hela är frustrerande. Har märkt att Lord Belial och Strapping young lad och Detektivbyrån bara försvunnit den senaste tiden. Är det någon som har någon aning om varför artister/band skulle välja att inte vara med? De får väl nån form av ersättning? Det har jag fått för mig i alla fall.
Det hela är frustrerande. Har märkt att Lord Belial och Strapping young lad och Detektivbyrån bara försvunnit den senaste tiden. Är det någon som har någon aning om varför artister/band skulle välja att inte vara med? De får väl nån form av ersättning? Det har jag fått för mig i alla fall.
Först: Välkommen till wF! :bire
Sen, i 99,9% av fallen så är det inte banden som bestämmer detta (kan tänka mig att det bara är Metallica och ACDC som har den styrkan att själv bestämma! Typ!)
Utan det är distributionen av bandet det hänger på. Olika dotterbolag/systerbolag har rättigheterna till bandet i olika länder och vill därmed ha en bit av kakan! Ett band har oftast alltså inte bara ett "skivkontrakt" utan kan ha massor av underkontrakt så att säga. Därför blir det så här!
Sen är ju spotify grymt bra idé och lönande för alla så förhoppningsvis är det bara en tidsfråga innan alla dotterbolag osv. skriver avtal med spotify (förutom Metallica! :) ).
Det är nog bara en tidsfråga!
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25