webForum's Spotifyplaylist?
102 svar · 5 438 visningar · startad av Kriko · sida 3 av 6
Frågan, av Kriko
Tänkte såhär framåt aftonen att det kanske vore kul om de som har tillgång till Spotify på webForum (borde vara många vid det här laget =P) ville lägga till \en\ varsin låt i en gemensam playlist. Kanske favoritlåten just nu, eller kanske en som har väldigt stor betydelse för er i fråga. Jag började med att slänga in senaste varianten av Voyage Voyage som jag fastnat för. Den låten i alla dess
Läs frågan i sin helhet →Pedda skrev:
Listan saknade lite gammal hederlig hårdrock, så jag la till Here I Go Again med Whitesnake.
Åh, du är en sann hjälte Pedda! En av mina favourites, all time! Kommer att slänga in några fler goa hårdrockers bara jag blir inbjuden nån gång... Har anmält intresse, men det tar sin lilla tid.
DanneSt skrev:
Åh, du är en sann hjälte Pedda! En av mina favourites, all time! Kommer att slänga in några fler goa hårdrockers bara jag blir inbjuden nån gång... Har anmält intresse, men det tar sin lilla tid.
Vi behöver mer hårdrock, så släng hit din e-postadress via PM, så ska jag fixa det!
:bire
YEAH! I'm on!
Hmmm, försökte lägga in Dance With The Devil (Phenomena) men vet inte om jag gjorde rätt?
DanneSt skrev:
YEAH! I'm on!
Hmmm, försökte lägga in Dance With The Devil (Phenomena) men vet inte om jag gjorde rätt?
Den låten plus 30 till med Phenomena finns med i listan nu :e
Och där bjöd jag in Nina Simone med låten Sinnerman till denna playlist. (tror jag iaf)
Pedda skrev:
Den låten plus 30 till med Phenomena finns med i listan nu :e
Uh!? Var det jag som gjorde det...? :l
Kanske man ska ta och läsa in sig på tjänsten innan man tror man är superuser! :P
/edit
Tänkte logga in och radera bort de Phenomena-låtar som inte ska vara med, men törs inte än. Tänk om hela klabbet försvinner...
DanneSt skrev:
Tänkte logga in och radera bort de Phenomena-låtar som inte ska vara med, men törs inte än. Tänk om hela klabbet försvinner...
Det är bara att radera dem inne i spotify! :)
Så...? :q :l
Rascal Flatts - Life is a highway
"Jag kastade in Rolling Stones - Angie" När jag nu satt och lyssnade så slog det mig hur lika den är Hotel California av Eagels Kan det vara så?
In Flames - Reroute to Remain
In Flames - The Mirror's Truth
Anledningen är enkelt; In Flames ftw! :e
Lasp skrev:
"Jag kastade in Rolling Stones - Angie" När jag nu satt och lyssnade så slog det mig hur lika den är Hotel California av Eagels Kan det vara så?
De tre första ackorden är lika, men den är inte lika lik som "We Used to Know" med Jethro Tull där alla ackord utom ett är lika. Lyssna själva, jag la till Jethro Tull på spellistan för det är en väldigt skön låt.
Värt att veta är väl dock att "We Used to Know" släpptes några år före "Hotel California" och att Eagles - som på den tiden inte var så stora - då var förband åt Jethro Tull...
doggelito skrev:
Sorry men jag lära slänga in en till! §e
911 med mitt eget band Itchy Daze, hoppas ni gillar den! :r
Måste säga att jag gillar båda låtarna som finns på spotify. (y)
Ju mer jag lyssnar på dom, ju mer gillar jag dom.
Såg att skivan kommer om en månad, blir nog ett köp då. :)
Pedda skrev:
Måste säga att jag gillar båda låtarna som finns på spotify.
Ju mer jag lyssnar på dom, ju mer gillar jag dom.
Såg att skivan kommer om en månad, blir nog ett köp då.
Många tack! :) Japp, skiva på G, ska bara tryckas och släppas!
Nysläppt video till 911 hittas här:
http://www.youtube.com/watch?v=X6YGBasNwzE
efter svår beslutsångest lägger jag till
Amy Winehouse ~ Back to Black
samt
Anouk ~ Girl
btw - vem orsakade den enorma nostalgitrippen för mig genom att lägga till Lilla björn och lilla tiger? *lycka*
La till Rouse your dream med Elvenking. Utan tvekan en av de bästa låtarna :)
Nu kunde jag ju inte låta bli att lägga in världens bästa guitarr riff Hotel Californai.
Skall ju spelas ihop med det som tydal hintade om
Ett tack till tydal från hustrun som alltid funderar på detta med Hönan och ägget!
The Phantom of the Opera med Nightwish, för att Nightwish är grymt bra!