Har letat på nätet efter riktlinjer hur lång tid det tar innan alkohol försvinner ur kroppen.
Jag vet att det är många faktorer som spelar in som gör att man inte kan säga en säker tid, men det bör väl finnas något att gå efter.
Det finns inga faktorer som spelar roll faktiskt. Förbränningen är konstant oavsett om du ätit, skitit, kissat eller dragit flickorna i svansen.
Hur full du blir har inget med hur fort alkoholen går ur blodet att göra. Rekommenderar att skaffa en alkomätare. Jag skulle inte vilja vara utan min de gånger jag varit tveksam är det bara att ta fram den och blåsa!
Det är, i verkligheten, helt individuellt hur snabbt alkohol förbränns i kroppen. Levern arbetar olika på oss alla och det finns inget säkert sätt att räkna ut, baserat på hur mycket du druckit, huruvida du kan köra dagen efter. Vägverket rekommenderar den enda säkra metoden. Planera att inte köra dagen efter. Om man däremot måste köra kan man ju alltid planera sitt drickande därefter. Sluta dricka kl. 00:00 och börja dricka vatten. Det kommer hjälpa dig lång väg att bli körbar tidigare. Inte på grund utav att vattnet har någon förbättrande effekt vid din förbränning utan för att det ofta är efter tolvslaget du gör de dumma sakerna som att plocka fram snapps och shots.
Rekommenderar att skaffa en alkomätare. Jag skulle inte vilja vara utan min de gånger jag varit tveksam är det bara att ta fram den och blåsa!
En alkomätare är absolut ingen garanti för att man är nykter, dessutom är det polisens kalibrerade mätare som gäller - de som finns i handeln litar jag inte ett spår på.
Men är man osäker är man antagligen inte grön att köra.
Jag litar inte heller på alkomätarna som finns i handeln, det är därför som jag frågar.
Har jag varit på fest så får bilen stå dan efter, men funderingen gäller när man tar en liten jäkel bara för att det är gott.
Låt oss säga att jag kl 22.00 en kväll får för mig att ta en 4:a whisky, enligt er så är det ok att köra redan kl. 00.00 vilket låter lite tidigt tycker jag.
Har för mig att jag läst någonstans att en 50 cl starköl tar ca 3 timmar att gå ur kroppen. Tiden förlängs dubbelt per automatik i fall man tar 2 öl utan det beror på tidsrymden vid inmundigandet, förbränningen pågår konstant.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25