Jag får lite ABBA-vibbar här, på 70-talet var det inte en jävel som erkände att de lyssnade på dom, ändå sålde de som fan och idag är det inte många då levande som dissar dom... :OO ;)
Åhhh nej inte Per Gessle igen......
22 svar · 1 643 visningar · startad av Mysko · sida 2 av 2
Frågan, av Mysko
Gessle har knåpat ihop en ny låt, nu ska den låten spelas dygnet runt. Att missa att Herr Gessle har släppt en ny låt är ungefär lika lätt som att missa schlager musik under den sjukt utdragna slager festivalen. Eller att missa jul musik under jul. Gessle är Sveriges mest överkattade artist, enligt en säker källa. SUCK! :(
Läs frågan i sin helhet →:stefan: skrev:
Jag får lite ABBA-vibbar här, på 70-talet var det inte en jävel som erkände att de lyssnade på dom, ändå sålde de som fan och idag är det inte många då levande som dissar dom... :OO ;)
Njae... nu är ju musik en fråga om individuell smak och grupptryck, så det kan ju iofs bli så en dag (rysa, rysa).
Men skillnaden ligger framförallt i att ABBA dels gjorde/framförde låtar som faktiskt håller väldigt hög musikalisk kvalité med ganska imponerande och avancerade vändningar (fråga en musiker) och dels har hyfsad verkshöjd på texterna också. Det är absolut ingen slump att dom (Björn & Benny) gav sig in i musikal-genren och gjorde så bra ifrån sig med både Chess och numera Mama Mia.
Per Arsle är inte ens i närheten av samma liga, så risken att han ska få samma "rebounce" i framtiden är nog ganska begränsad.
Men jag har ju haft fel förr..... :e
:stefan: skrev:
Humor. :L