webForumDet fria alternativet

Var och Hur på Nyår?!

Småprat

33 svar · 2 846 visningar · startad av Kimsan · sida 2 av 2

Frågan, av Kimsan

Och så kommer det j\kla nyåret igen... Inte än såklart men naturligtvis ska man börja planera skiten så tidigt som möjligt. Alltid ett himla meck att få ihop folket och huret och varet... Det brukar sluta med att alla avsäger sig bekantskapen ungefär 30/12 och så står man där själv på dagen D. I bästa fall är vädret så klart att man ser raketerna från sin balkong... :bire Vad ska alla göra på

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

kommer dricka billig skumpa Prag! :e

har vänner som bodde på Gustav i Malmö för några år sen, där var det ett jävla liv... :e liknade mer en krigs scen! raketerna gick horisontellt ...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

stoffe-2k skrev:

kommer dricka billig skumpa Prag! :e

har vänner som bodde på Gustav i Malmö för några år sen, där var det ett jävla liv... :e liknade mer en krigs scen! raketerna gick horisontellt ...

Ja, Malmö är rena rama jävla Tetoffensiven runt nyår.

Sist vi firade på en innergård efter tolvslaget kastade någon ner en köttfärsgryta på innergården. Det tog inte många sekunder innan ett helt gäng hade samlat ihop sig för att sparka in dörren därifrån det kom. :OO

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Att befinna sig i centrala Malmö på kvällar under nyår eller dagarna innan är förenat med livsfara. Det som ger störst problem är att man aldrig vet om det var en smällare eller en riktigt pistol. Man får helt enkelt känna efter och se om man blöder eller inte.

Medlem sedan aug. 2004192 inlägg

Okkido skrev:

Att befinna sig i centrala Malmö på kvällar under nyår eller dagarna innan är förenat med livsfara. Det som ger störst problem är att man aldrig vet om det var en smällare eller en riktigt pistol. Man får helt enkelt känna efter och se om man blöder eller inte.

Äsch, det e väl samma skit överallt?

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Kimsan skrev:

Äsch, det e väl samma skit överallt?

Om du menar i andra städer, så nej. :)
Malmö är en krigszon under nyår. Om man inte får en smällare kastad på sig eller en raket riktad mot en så får man garanterat tinitus.

Melea skrev:

Om du menar i andra städer, så nej. :)
Malmö är en krigszon under nyår. Om man inte får en smällare kastad på sig eller en raket riktad mot en så får man garanterat tinitus.

Beror nog lite på var man befinner sej. För fyra år sen när jag flyttade till malmö firade vi vid kronprinsen. Röken från raketerna låg så tjock att man inte såg trafikskyltarna!
Men efter det har jag inte märkt av nåt sånt. Fast jag firar aldrig mitt inne i stan iofs. Förra året blev det Limhamn, det var lugnt där...

Hipp?

Hipp ska tydligen ha nyårsfest. Tror ni det innebär endast nattklubb eller nåt mer omfattande som middag innan?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Kimsan skrev:

Beror nog lite på var man befinner sej. För fyra år sen när jag flyttade till malmö firade vi vid kronprinsen. Röken från raketerna låg så tjock att man inte såg trafikskyltarna!
Men efter det har jag inte märkt av nåt sånt. Fast jag firar aldrig mitt inne i stan iofs. Förra året blev det Limhamn, det var lugnt där...

Gustav är ett bra (väldigt dåligt) ställe att vara på vid tolvslaget. Vill du uppleva ett "äkta" nyår i Malmö så häng där, men jag rekommenderar inte det.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Jag brukar sitta ensam hemma, spela lite data, kolla på film, äta god mat, dricka lite öl, sen somna... precis som vilken helgdag som helst.

Hipp

Hipp kommer ha nyårsbuffé och sedan nattklubb. Fördrink och champagne ingår i priset 750 kr. 25 års gräns.

För den som är intresserad.

Själv har jag inte fyllt 25... :(

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Kimsan skrev:

Hipp ska tydligen ha nyårsfest. Tror ni det innebär endast nattklubb eller nåt mer omfattande som middag innan?

De lär nog ha både middag och klubb, restaurangerna drar in bra med pengar på en nyårssupé.

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Jag är ledig på nyår, h*lvete alltså nu måste jag ju planera nått, minns knappt när jag var ledig sist på nyår. Lättare att jobba på nyår, dels drar man hem en fet lön men viktigast av allt man slipper känna sig stressad över att man bara slänger bort nyår och inte gör nått.
Men ändå varför är det sådan hype att man ska hitta på nått fantastiskt just på nyår, hjälp mig reda ut det!

Medlem sedan mars 2007186 inlägg

Ut och campa med ett helt gäng vänner :bire

Mysko skrev:

Men ändå varför är det sådan hype att man ska hitta på nått fantastiskt just på nyår, hjälp mig reda ut det!

Själv brukar jag mysa hemma med sambon, men han jobbar i år å själv vill man ju inte sitta. Därför blir det nu panik att fira ordentligt!

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
140 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)