Det slog mig bara. Jag som är full av häftiga idéer som jag inte har tid att genomföra, hur svårt är det att hitta folk som skulle vilja göra det i stället?
Kort sagt, om jag har en idé till en webbplats som skulle kunna locka en stor mängd besökare men varken har tid eller lust att bygga det själv, kan man komma i kontakt med någon som skulle vara intresserad av att göra det åt en?
Om ja, hur kan man försäkra sig om att idén inte stjäls?
Jag är i liknande tankar, fast på andra sidan så att säga. :) Jag vill gärna visualisera andras idéer, dock inte webbplatser först och främst, även om jag gärna gör det om mina kunskaper skulle räcka till.
Angående ifall det skulle finnas intresserade, menar du då att man skulle göra det gratis som en kul grej? Eller syftar du på hur man skulle hålla det hemligt?
Är det bara webbplatsidéer du har? Eller är det idéer i största allmänhet? Blir ju nyfiken nu eftersom jag ju själv tänkt samma sak fast andra hållet. :)
Ptja... som alltid, så heter nyckeln "Stor Hög Med Pengar". Då anställer man utvecklare och testare och låser in dom nånstans en antal månader och samtidigt gör iordning en sjujävla reklamkamanj. När sajten är klar släpper man den och kampanjen och snor åt sig maximalt antal marknadsandelar innan eventuella konkurrenter hinner reagera.
Sen säljer man till Google, köper en ö i Västindien och spenderar resten av livet med att sippa drajjor och spana in bikiniklädda fjällor i solnedgången.
Har man inga pengar, eller känner nån som kan gå in med kapitalet, så sitter man där och tycker skjortan är trång. Så dra ihop en riktigt, riktigt bra presentation av idén och börja knacka dörr hos riskkapitalisterna.....
Förresten. Om det är en idé jag tror på så är jag alltid sugen på projekt (inklusive mina) då gällande projektledning, produktionsledning design och front end.