Det var snack tidigare om ett förälderforum. Föll det i glömska kanske...??
Jag söker ett pedagogiskt spel för en pojke i 7-åråldern som tycker datorer är rätt kul, men att skriva och att lära sig bokstäver är bland det tråkigaste som finns.
Känner ni till några pedagogiska spel för barn att lära sig alfabetet och enkla ord?
Finns inte på AdLibris. Levande Böcker verkar inte ha någon hemsida. Systemkrav är Windows 95, vilket kanske skvallrar lite om årgången. Inget ont om det, jag hade köpt den direkt om jag bara hade hittat den!
Men dels är spelen på engelska, dels inga pedagogiska spel, vad jag kunde hitta. Dessutom kräver det en skapligt snabb lina och det har vi inte i skrivande stund hemma.
Hmm... Kanske måste fixa nåt eget i alla fall....!??
Det var snack tidigare om ett förälderforum. Föll det i glömska kanske...??
Jag söker ett pedagogiskt spel för en pojke i 7-åråldern som tycker datorer är rätt kul, men att skriva och att lära sig bokstäver är bland det tråkigaste som finns.
Känner ni till några pedagogiska spel för barn att lära sig alfabetet och enkla ord?
Jag har själv en son som är sju år. När jag läser ditt inlägg så ställer jag mig frågan: varför, varför,varför..?
Är det för att du ska kunna luta dig tillbaka och säga, ja han sitter vid datorn igen, men han lär sig bokstaven g idag. Eller är det för att du tror att han kommer att lära sig läsa bara för att bokstäverna presenteras på en dataskärm? Kanske för att du ska kunna säga, jag har i alla fall försökt.
Hur som haver, du känner ditt barn bäst och kanske är det en bra idé. Men kom ihåg att man köpslår inte med ett barn om sånt här. Att lära sig läsa, skriva och räkna kräver en enorm insats. Det måste din son få veta. -Du kommer att lära dig läsa, men det kommer att krävas mycket av dig.
Lycka till med läsandet. :-)
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25