webForumDet fria alternativet

Coldplay i Globen

Småprat

1 svar · 387 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Någon annan som såg / ska se Coldplay i Stockholm?

Sist de var i Stockholm så kom jag inte närmre än att jag hämtade sambon och hennes vän efter konserten. Då ångrade jag senare bittert att jag inte hade köpt biljett. Denna gång fick det bli ändring på det och jag såg konserten igår.
Jävlar vad bra den var! (y) Allt var helt perfekt! Bara bra låtar, häftiga synupplevelser och de var helt suveräna på att få med publiken! Det var den bästa konserten jag sett någonsin iaf.
Hade det inte varit fullt ikväll hade jag lätt köpt en biljett igen.

Och så här skrev DN.

red/ jag tyckte det var något underligt med stavningen :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Jag var på torsdagskonserten. Håller med om att det var bra. Mycket mycket bättre än senaste konserten de gav som jag inte tyckte bjöd på särskilt mycket spännande.

Bortsett från bra framförande så har de ju gjort en mängd genidrag. Öppningen och slutet på nya skivan är som gjord för att rama in en livekonsert. Viva la vidas 4-slags-baskagge och drag är som gjord för att funka även på klubb och den enkla hockeykörs-frasen sjungs av precis alla. Att köra ett intimare parti ute i publiken även det genialiskt, liksom solonumret. Ljusshowen och videogloberna även det högklassigt och genomtänkt, med helt gult under yellow och de andra ljusrelationerna för att sedan sluta i en orgie av färgglada konfettifjärilar. Till synes billigt publikfrieri, men det funkar!

Chris bytte ju solonummer till torsdagen och kom på sig själv att han inte kunde låten. Han spelade i en halv minut för att sedan avbryta och säga att han inte hade spelat den på 3 år. Typ 15 000 pers sjöng med och den enda som inte kunde låten tycktes vara han själv. Total blackout. Han visste nog inte ens vilken tonart den gick i. Började att spela kadenser för att sedan lite proffsigare ursäkta sig och köra samma låt som dagen innan i stället. En akt eller inte, men även det minskade distansen till publiken. Jag tyckte bara att det var charmigt. Globen är ju inte någon ultimat konsertlokal varken ljud eller intimitetsmässigt.

Han är ju fullkomligt galen, men han flippar ibland på fel ställen tycker jag. Jag tycker lätt att de ska slänga med en stråkkvartett på turnéerna också.

Jag skulle vilja höra honom unplugged på ett skitigt söderhak eller på en efterfest spelandes see you soon :D

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)