webForumDet fria alternativet

Projektdags: Bygga sovrumsmöbel!

Bygg & renovering

43 svar · 3 688 visningar · startad av OveRRidE · sida 3 av 3

Frågan, av OveRRidE

Kära wF, jag måste komma ifrån kvällsjobbet och TV'n och har därför som avsikt att starta ett av flera projekt som jag ruvat på länge. Jag kommer garanterat behöva er hjälp i vissa avseenden och även uppmuntran! :D Det här projektet går ut på att göra sovrummet i min lägenhet till en mysigare/bättre plats. Första delprojektet i detta är att bygga en sovrumsmöbel som ersätter mitt enda natthusbord

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Danne V skrev:

Fortfarande off topic: Ordet är egentligen "nattygsbord" efter tyskans "nacht" (natt) och "zeug" (sak, grej). Förresten är "zeug" ursprunget till t.ex. "verktyg" och militärens "tygförråd" osv.

Nja, det egentliga ordet är "nattduksbord", efter nattduk, en broderad duk man hade sina toalettsaker på. Nattygsbord har enligt denna artikel mer uppstått ur det osäkra uttalet.

Fortfarande förfärligt off-topic dock... Sorry :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ja, det här projektet drog ju ut på tiden en aning, annat kom mellan. Nu är det iallafall så att jag har bestämt mig för att ta tag i några av alla projekt jag håller i luften.

För de som är intresserade finns det hela dokumenterat på http://stefansprojekt.blogspot.com.

Angående den här möbeln, så kommer den senare. Jag tar upp den här tråden igen, så snart jag kommer igång med det. :)

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Det går säkert bra med allt, du verkar vara en så genomärlig & ödmjuk person. Keep it going!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

LoLo skrev:

Det går säkert bra med allt, du verkar vara en så genomärlig & ödmjuk person. Keep it going!

Tack! :r

Men låt inte nån annan här på forumet få reda på det, jag har en image som bråkstake att hålla uppe. ;) :p

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)