Jag tolkar det som att om medicinen finns med på "schedule 1" i Narcotic drugs eller "schedule 1 eller 2" i Psychotropic drugs så får det inte tas med alls. Övriga mediciner som finns med på listan måste man ha medicinskt intyg för att få ta med.
Alla övriga mediciner som inte finns i listorna är ok att ta med. Jag hittade bara Sobril och det får ta med om man har ett intyg. Det är min tolkning. :)
/edit
Oj, vi redigerade samtidigt. Jo, jag hittade först inte Zopiklon eftersom det var stavat med "k", nu hittade jag den och tolkar det precis som du har gjort.
/edit
Oj, vi redigerade samtidigt. Jo, jag hittade först inte Zopiklon eftersom det var stavat med "k", nu hittade jag den och tolkar det precis som du har gjort.
Jo, upptäckte stavningen också genom Wikipedia. Svårt att veta vad som är svenskstavat och vilket som behållt sin stavning när preparaten redan har så sköna namn.
colione skrev:
Det er ut som om du har tolkat alldeles korrekt Okkido.
Nästan så jag blir imponerad av mig själv.
Frågan är vad man ersätter Imovane och Sobril med (om jag inte hinner få intyg) när man väl är där nere.
Jag tolkar också listan precis som du. Intressant att Cannabis är på "schedule 5", vilket alltså måste innebära att det är ok att ta med sig om man har en lapp från läkaren? :) Inget jag skulle vilja prova...
Okkido skrev:
Frågan är vad man ersätter Imovane och Sobril med (om jag inte hinner få intyg) när man väl är där nere.
Vad jag har sett av thailändska apotek så är de välfyllda med varor som är receptbelagda här hemma, kan dock inte garantera att Imovane och Sobril är receptfria, det är väl rätt starka saker? Om inte annat så går det säkert att gå till en thailändsk läkare på plats och få ett recept utskrivet.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2