Idiot?
Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med :stefan: alternativt forumledare@webforum.nu.
:stefan:
Moderator, webForum
29 svar · 1 523 visningar · startad av JollyTime
Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med :stefan: alternativt forumledare@webforum.nu.
:stefan:
Moderator, webForum
Idiot?
OveRRidE skrev:
Haha! :e
Vem vill se en screener idag egentligen? :OO
Det är en DVD Screener så det är nog väldigt många som vill :)
Hade fluktat genom reglerna som hastigast, men trodde inte att ett omnämnande om att det ens EXISTERADE releaser var förbjudet. Om jag nämner att p2p-nätverk existerar i verkligheten, är det varning på det också? ;)
Vad vill du få sagt med att The Dark Knight fanns ute?
Jag chansar med att du försökte vara häftig som försökte vara ute med informationen långt innan alla andra. Kom igen, när du skrev inlägget fanns den till och med på The Pirate Bay.
Okkido skrev:
Det är en DVD Screener så det är nog väldigt många som vill :)
Det tror jag säkert att det finns otåliga knäppskallar som vill, men hur skoj är det att ha nån text som rullar förbi var tionde minut, "For promotional purposes only"?
Kanske för att det förmodligen är en av de mest efterlängtade filmerna i år? FYI så hade jag inte kollat TPB ens, men jag blev faktiskt förvånad över hur snabbt grejer kommer upp där.
Det jag undrar över också är hur en sån här dvd-screener kan läcka ut? Borde inte WB hålla väldigt väldigt hårt i allt material, då det är en av de största succéer de någonsin haft.
OveRRidE skrev:
Det tror jag säkert att det finns otåliga knäppskallar som vill, men hur skoj är det att ha nån text som rullar förbi var tionde minut, "For promotional purposes only"?
tja, det finns kanske de som inte klarar av att gå på bio som vill se filmen, är även de knäppskallar?
OveRRidE skrev:
Är inte helt hundra, men tyckte mig läsa att det inte skulle vara några textremsor eller något i den stilen, vilket gör mig väldigt fundersam över vad det är för källa det är taget ifrån...
JollyTime skrev:
Kanske för att det förmodligen är en av de mest efterlängtade filmerna i år? FYI så hade jag inte kollat TPB ens, men jag blev faktiskt förvånad över hur snabbt grejer kommer upp där.
Ja, desto tråkigare då att sabba helhetsupplevelsen med en sådan version. Ungefär som att inte orka vänta på att få ligga utan kondom och köra med istället, kunde vart roligare. ;)
Tålamod, tålamod. Det lönar sig alltid i längden.
obelix skrev:
tja, det finns kanske de som inte klarar av att gå på bio som vill se filmen, är även de knäppskallar?
Nej, men då får de väl gott vänta tills filmjävlen kommer ut på DVD eller hyrfilm?
Piratkopierad film är fortfarande inte en mänsklig rättighet.
OveRRidE skrev:
Nej, men då får de väl gott vänta tills filmjävlen kommer ut på DVD eller hyrfilm?
lika ödmjuk som vanligt
JollyTime skrev:
Det jag undrar över också är hur en sån här dvd-screener kan läcka ut? Borde inte WB hålla väldigt väldigt hårt i allt material, då det är en av de största succéer de någonsin haft.
Absolut! Men det känns som att varenda film man vill se nära inpå en release finns som screener innan de släpps i bra kvalité. Antagligen pga att det finns en hel del människor som kommer över filmerna innan de släpps, inom film och marknadsföringsteamet.
caze skrev:
Absolut! Men det känns som att varenda film man vill se nära inpå en release finns som screener innan de släpps i bra kvalité. Antagligen pga att det finns en hel del människor som kommer över filmerna innan de släpps, inom film och marknadsföringsteamet.
Ja, det måste ju finnas enorma läckor hos de stora bolagen..
OveRRidE skrev:
Kan inte låta bli att undra om du då tycker att piratkopierade filmsoundtracks är en mänsklig rättighet?
andyoumaydie skrev:
Kan inte låta bli att undra om du då tycker att piratkopierade filmsoundtracks är en mänsklig rättighet?
Nej, det tycker jag inte heller, trots att jag laddar ner musik själv.
Vet ju självklart inte om det gäller i just detta fallet, kanske inte. Men det är faktiskt inte helt ovanligt att film- mjukvaru- och musikbolag själva släpper ut fejkade rip-offs på nätet. Skälen till detta liksom kvalitén på filerna dom lägger ut varierar givetvis en hel del. Men enligt somliga så har en del bolag räknat ut att dom faktiskt tjänar på den ökade hajpen kring deras produkter trots att en viss del blir piratad. Andra lägger ut undermåliga kopior som orsakar krångel och frustration när filerna t.ex. inte kan packas upp, funkar dåligt, saknar vissa features osv. Inte för att dom tjänar på detta, utan för att dom "ger igen" på fildelare. Osv..... nån kanske vet mer om detta än jag....
Ganska intressant faktiskt.....
OveRRidE skrev:
Ja, det måste ju finnas enorma läckor hos de stora bolagen..
Det verkar som det skickas ut enorma mängder screeners till folk. Hur tidigt man får en kopia beror nog på hur högt man sitter i herakin.
Stället jag jobbade på innan gjorde en hel del webbproduktion för två stora filmbolag och fick oftas en screener på aktuell film. Vissa hanteras som om de var värda en miljon och andra låg framme på folks skrivbord.
En tjej jag var på väg att flytta in hos och dela lägenhet med hade ett enormt filmarkiv med screeners som hon berättade att hon fick skickat till sig för att hon råkat skriva upp sig på någon lista när hon var på en audition, och då var hon en loser med småroller i halvsunkiga TV-serier.