Lasagne är ju ett annat trevligt tips på vad man kan göra med 400gram nötfärs. Sväng ihop en bechamelsås, riv ost, gör en köttfärssås med mycket vitlök. Montera lasagnen i en ungsfast form genom att varva lasagneplattor, bechamelsås, ost och köttfärs. Toppa med sås och ost. Gratinera i ugn. Åherrejösses så gott! :)
Jag har fortfarande inte ätit middag, känner att det börjar bli dags nu, sitter och dregglar :)
LLoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Frikadeller? Om du får lite färs över? Blanda med ströbröd (ska ligga i en skål vatten innan), fint hackad persilja, pyttelite vetemjöl, vitpeppar och salt. Rulla frikadellbollarna och koka dom i buljong, serveras med kryddig krämig tomatsås, sen kan man ha ris, pasta eller potatis till.
Eller göra som i icakuriren. http://www.icakuriren.se/recept_visa.asp?iId=84
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag bjöd grannen på tacos till slut. :) Tack för alla tips, jag lär titta in här igen när jag har lite nötfärs över igen! (y)
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg .. man kan även lägga det i sängen och trickelitrina .. så har man ju en smidig... erhm ..
MyskoMedlem sedan juli 20071 068 inlägg....... ovanstående inlägg...... :q ...... öh? vad menar karln?
Den där soppan verkar smaskig, den ska jag nog testa i morgon.
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inläggGe köttfärsen till hunden och ät ostbågar själv.
LLeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Tacopaj är givet! Gör en vanlig pajdeg, förgrädda, stek köttfärs med tacokrydda, häll i formen med tomater/paprika/vad_som_helst, häll över lite crème fraiche (paprika & chili brukar jag köra), och om man vill kan man strö över lite ost också. In i ugnen tills ni tycker den ser god ut. Jättegott. :)
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg .. äh .. kom bara ihåg ett snuskigt skämt där sista ordet rimmar på trickelitrina ..
ta bort om ni vill, de är ju helt ovidkommande i sammanhanget.