Var ju på Maiden i onsdags på ett proppfyllt stadion. Helt underbart för övrigt. Grejen är den att en låt har fastnat på min gärna, och det är en av låtarna som loopas under tiden scenen byggs om och justeras. Har ingen aning om vad det är, men coolt lät det. Lite som Avenged Sevenfold som sen också spelade där, men inte säker. Det enda jag kunde tyda ut i havet av folk och brus var något svagt mumlande i refrängen som lät som:
"has'am..a-has'am.... has'am..a-has'am.." och sen lite sköna riff. Ganska högt tempo var det också. Halvgrowl-clean sång. Har ingen mic så kan tyvärr inte nynna fram nåt vackert.
Om någon har någon hum om vad det kan tänkas vara vore jag överlycklig om ni kunda sprida er vishet. Annars, om ni vet något sett att få fram låtlistan på vad som spelas i "pauserna", vore det också en bit på väg.
Vet inte om det hjälper, men band och sånglåtar finns här. http://en.wikipedia.org/wiki/Somewhere_Back_In_Time_World_Tour
Om du även kollar externa länkar får man ett hum om vilka låtar som spelats i övriga Europa.
Hittade förband, Second Leg & Third Leg, om det hjälper?
* First Leg: Lauren Harris, Vanishing Point, Behind Crimson Eyes, Parikrama.
* Second Leg: Lauren Harris[4]Anthrax (May 30 and 31 only) and Trivium (June 14 only)[5].
* Third Leg: Lauren Harris , Within Temptation (just at Twickenham Stadium and TT in Assen), Kamelot (just at TT in Assen),Avenged Sevenfold (not at every gig).
.
Hade varit kul att få uppleva, en sån där konsert man minns just för att dom fått sån kultstatus.
Tack för svar, men tror tyvärr inte det hjälper mig. Jag menade musiken som spelas mellan banden, du vet, på lägre volym från någon form av "stereo", inte Live alltså. Mer som "hissmusik" i väntan på stormen. Priest med Breaking the Law spelades t.ex. bland dessa låtar. Det är väl en platta eller nåt som står och går medan gubbarna jobbar på scenen. För att det inte ska vara helt knäpptyst antar jag.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25