webForumDet fria alternativet

Fan ta TV4 - förstöra Wimbledon-finalen...

Film & TV

11 svar · 714 visningar · startad av @nders

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
Frågan#1

Jag tyckte att det var synd att TV4 Sport skulle visa all Wimbledon-tennis, men jag skulle i alla fall få se finalen, som skulle gå i TV4. Då bestämmer sig de jävla idioterna på fyran att klockan 20:00 - mitt i fjärde set - ska finalen byta kanal till TV4+ - som ju är ytterligare en kanal jag inte har...

Det är så man gör för att förstöra en TV-kväll! (n)

Jag är förbannad!

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Jadu, ibland ses sport på 4:an bäst i SVT Text :e

Håller med att det var bedrövligt att byta kanal IGEN, bara för att visa lite nyheter... Sen regnavbrott, reklam etc etc men trots det en helt sanslös match!

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

Underbar match.... redan en klassiker, synd att du missade @nders, måste ju kunna gå att köpa/beställa matcher i efterhand?

P skrev:

Underbar match.... redan en klassiker, synd att du missade @nders, måste ju kunna gå att köpa/beställa matcher i efterhand?

Spännande att se i efterhand när man redan vet slutresultatet. Det verkar som att jag missade en grymt spännande avslutning av Wimbledon - hoppas ni andra njöt i alla fall!

Undrar just när jag ska bestämma oss för att beställa Canal Digital så man får lite läckra kanaler...

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

celia skrev:

Håller med att det var bedrövligt att byta kanal IGEN, bara för att visa lite nyheter...

I min värld så är nyheter alltid viktigare än en sportsändning och i detta fall så drog väl matchen ut på tiden ganska ordentligt? Vad skulle TV4 ha gjort annorlunda?

Sport gör sig bäst i dedikerade sportkanaler där matcherna kan dra över tiden bäst de vill.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

sgtpepper skrev:

Vad skulle TV4 ha gjort annorlunda?

Sänt hela matchen i samma kanal. Chansen att den skulle bli en riktig rysare var ju överhängande, så beslutet att sända i TV4 och sen byta kanal så inte alla kan se slutet är rätt korkat... Har de börjat sända i TV4 ska de slutföra sändningen där. Punkt.

sgtpepper, du kan fanimej titta på nyheter i någon annan kanal än den som visar Wimbledonfinalen. ;)

Men jag förstår vad du menar! Fast här flyttades inte matchen för nyheter, utan för att TV4-sporten började klockan 20, och Tyst vittne klockan 21.

Det kan väl inte bara ha varit jag som gått miste om avslutningen på finalen - eller har alla TV4+?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jag är absolut ingen älskare av TV4, och håller delvis med sgtpepper men av andra skäl: TV4 är en kommersiell kanal och är nödgade att sända program som motsvarar deras löften gentemot annonsörerna. Dels var det säkert annonsörer som pröjsat för att vara med i tennisen som fick för stor exponering, och dels fick säkert andra annonsören som pröjsat för prime time stå tillbaka en del. För det är troligen så att tennisen varken har samma eller lika stor publik som deras ordinarie sändningar som dessutom redan var spikade.

Till viss gräns har säkert TV4 garderat sig för sånt här i sina avtal, men om dom börjar slå sönder bästa sändningstiden så kommer annonsörerna att tappa förtroende för dom.

Så det är ju egentligen idioti (sprungen ur ren girighet) från allra första början att sända ett sånt här evenemang i deras vanliga kanal. Dom har ju TV4Sport. Men detta är ett av allt fler huvudlösa beslut av TV4.

Men för snabel-anders och andra som missade slutet av matchen: Jo, förutom Nadals j-la trixande och fördröjningar så var det grymt spännande. :)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

sgtpepper skrev:

I min värld så är nyheter alltid viktigare än en sportsändning och i detta fall så drog väl matchen ut på tiden ganska ordentligt? Vad skulle TV4 ha gjort annorlunda?

Sport gör sig bäst i dedikerade sportkanaler där matcherna kan dra över tiden bäst de vill.

Fast tar en kanal på sig att visa en finalmatch så är det ju skam att bryta den mitt i för att flytta den till en kanal som inte alla har tillgång till.

Jag fick följa resten av matchen på webben. Hur kul var det... Sen kom jag på att jag hade tv4+. :OO

celia skrev:

Sänt hela matchen i samma kanal. Chansen att den skulle bli en riktig rysare var ju överhängande, så beslutet att sända i TV4 och sen byta kanal så inte alla kan se slutet är rätt korkat... Har de börjat sända i TV4 ska de slutföra sändningen där. Punkt.

Jo, det kan jag iofs hålla med om, därför vore det ju bättre i så fall om TV4 startade ytterligare en ny kanal, TV Sport, som bara visar sport :). På så sätt så slipper vi jobbiga sammanblandningar av viktiga TV-program (allt som inte är sport) och oviktiga TV-program (sport) ;) :p

@nders skrev:

Det kan väl inte bara ha varit jag som gått miste om avslutningen på finalen - eller har alla TV4+?

Förstår att det var surt att missa slutet, till och med jag hade nog tyckt att det var rätt spännande, så jag kan förstå att du blev lite upprörd. Att bryta mitt i och flytta till en kanal som inte alla TV4-tittare har tillgång till är dåligt. I så fall så hade det ju nästan varit bättre om de hade sänt hela matchen i TV4+ från start.

sgtpepper skrev:

I så fall så hade det ju nästan varit bättre om de hade sänt hela matchen i TV4+ från start.

Japp! Eller TV4Sport - som ju alla andra matcher sänts i. Ja - det finns en sådan. Det hade varit bättre - för jag vill minnas att den numera sänds fritt i det digitala marknätet. Jag hade dock ändå inte kunnat se matchen då eftersom jag inte har digital-TV.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)