webForumDet fria alternativet

Norway or Denmark?

Småprat

31 svar · 1 502 visningar · startad av lo2 · sida 2 av 2

Frågan, av lo2

I am Danish and that is why I am doing this in English. Well the thing that I want to know is that since there is like a special relastionship between the scandinavian countries (Denmark, Sweden and Norway), I would as a Dane like to know which of the two countries (Denmark or Norway) you feel most connected to. Which of countries do you regard as your sister country? If there was an important fo

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20086 inlägg

First I want to thank you for all the replies! And keep them coming!

Well as far as I can see the southern part of Sweden feels more connected to Denmark whereas the northern part (by far the largest) feels more connected to Norway. Agree with me?

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Denmark all the way baby, I am half danish so I have my priorities straight :)

Medlem sedan apr. 2008152 inlägg

lo2 skrev:

First I want to thank you for all the replies! And keep them coming!

Well as far as I can see the southern part of Sweden feels more connected to Denmark whereas the northern part (by far the largest) feels more connected to Norway. Agree with me?

Which country do you prefer then? (and also most danes in general do you think?). Sweden or Norway?

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

Denmark, because I love the language even though i dont understand any of it :p

EmmaW skrev:

Which country do you prefer then? (and also most danes in general do you think?). Sweden or Norway?

Been to Sweden loads of times and some of my father's family live there. Norway on the other hand I have only visited once and everything is just so expensive...

So I would no doubt say Sweden.

And I think that applies for most Danes as well.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

In terms of shopping and visits I feel more close to Denmark. My parents use to go to Denmark at least once a year to beer and such at the border shops at the german border. Many people do that :)

But do you think that Norwegan is easier to understand?

Some people say Norwegan is just Danish with Swedish pronunciation :)

Yes! No doubt about that. Both written and spoken, especially spoken is difficult. It use to be like this... you talk english instead :) But I think they both are cool languages and try to learn a little

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Den här diskussionen är helt klart intressant. Bara inte på engelska. Känns så fel. Vi i Norden förstår ju varandra ändå. Eller?

För många år sen åkte jag och min far nattåget från Hamburg till Basel. I kupén fanns ett tyskt par som min far pratade med på tyska. De blev så imponerade när de hörde att han som utlänning kunde tyska. De berättade att det var två personer till i kupén, fast de hade gått till restaurangvagnen, men de två personerna var så otrevliga för de var engelsmän, så de kunde ju inget annat språk. På morgonen sen hörde vi de två engelsmännen prata med varandra på ett språk som lät väldigt bekant. De var norrmän! Så vi pratade ju med dem på svenska. Tyskarna gjorde stora ögon och sa förbluffat till min far: "Wow! Kan du engelska också?". "Ja", sa min far, "det kan jag i och för sig, men de är från Norge så jag pratar svenska och de pratar norska.", varpå tyskarna blev ännu mer förbluffade över att våra nordiska språk är så lika.

Danskarna som jag har jobbat med (från Köpenhamnsområdet) säger att de har lättast för att förstå norrländska och rikssvenska, och svårast med skånska. De tittar mycket på svensk TV. Norrländska har den fördelen att den är långsam, medan skånska är snabbt och grötigt.

Även fast jag har jobbat lite i Danmark så känner jag mer samhörighet med Norge, språkligt och kulturellt. Det är lugnare i Norge. Men jag trivs väldigt bra i Danmark också.

Intressant Tydal (y). Och bra initiativ! Nu är det svenska/danska som gäller. Det går att förstå varandra, skriftligt är ju lättare som sagt. Eller hur lo2! :)

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Svenska =och= danska är det som gäller, selvfølgelig :-)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)