webForumDet fria alternativet

Söker filmen, mafia, pantbank, baseballträ

Film & TV

2 svar · 607 visningar · startad av Duffer

Medlem sedan mars 2003429 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag söker en film där den enda scenen jag minns hyfsat är att en kille eller två går in hos mafian (eller liknande rörelser) tror det är en pantbank, de är egentligen i underläge, MEN de vet att polisen är utanför så de kan vara kaxiga för mafian vill inte att polisen ska få en anledning till att komma in. Vad det gör hos mafian är att lämna av ett dokumentsrör (som innehåller ett baseball trä?) mycket mer än så minns jag inte.

Det där med polisen kan vara ngt annat, men det finns ngt som förhindrar att det blir bråk i pantbanken. Mafian är från öst eller ska låta som det iaf...

Någon som känner igen detta? =D

Mvh
Tobias

Angående dokumentsröret som innehåller ett basebollträ jag tror det är någon som kommer in och löser ut röret och plockar fram basebollträt och spöar på de som är där inne*

*Med reservation för annan handling men i stora drag så händer det =)

"The next morning Chili's mob friend Freddie helps him find a pawn shop where the Russians are known to hang out. Chili doesn't have to worry about confronting the Russians in the shop, because it's under FBI surveillance, and everyone knows it. Chili, never one to be intimidated, gives the Russian boss another black eye and beats up an enforcer or two, just to make a point. Now the Russians really aren't happy."

http://www.themoviespoiler.com/Spoilers/becool.html

Filmen jag sökte verkar onekligen vara Be Cool =)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)