webForumDet fria alternativet

Inrednings tips...

Boende & hem

8 svar · 648 visningar · startad av Akerlundh

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg
Frågan#1

Hejsan

Jag hade tänkte renovera lägenheten, eller ja iaf det enda rummet jag har. Hallen, köket, badrummet väntar jag lite med.
Men jag vill få lite insperation, kan du hjälpa mig?

Jag vill ha alla tips t.ex tapeter, golv, tv-bänk, något snyggt sätt att hänga upp tvn på. Ja allt inom hemmet.

Har suttit och kollat på minhembio.com och fått jätte mycket idéer men vill ha fler.

Jag vill att det ska bli en modern, stilren och hemtrevlig lägenhet.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Budget?
Storlek på rummet?
Finns det någon planritning?

carl_x skrev:

Budget?
Storlek på rummet?
Finns det någon planritning?

1. Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta för någon budget på det hela. Beror ju helt och hållet på hur mycket man ska göra.

2. Storleken på rummet vet jag inte exakt. Men har ritat en planlösning så man ser ungefär.

3. Har inte fått någon planlösning eller något ifrån dom som äger fastigheten, så har ritat en själv som jag bifogar. Den blev inte så jätte bra då va :moose

Planlosning.jpg
Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

När det gäller tapeter kan du kolla https://www.mrperswall.se

Bendro skrev:

När det gäller tapeter kan du kolla https://www.mrperswall.se

Dom har väl bara så man kan designa sin egna tapet eller har jag missuppfattat det hela?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Måla vs tapeter? Jag hade målat, alla dagar i veckan, framförallt med den äckliga planlösningen. ;)

Ska faktiskt göra det på lördag, en fondvägg. Nu köpte jag iofs rätt dyr färg så det går säkert att komma undan billigare, men med två rollers och tre liter gick det lös på knappt 600 spänn. Hejja Flügger! :OO

Dryden skrev:

Måla vs tapeter? Jag hade målat, alla dagar i veckan, framförallt med den äckliga planlösningen. ;)

Ska faktiskt göra det på lördag, en fondvägg. Nu köpte jag iofs rätt dyr färg så det går säkert att komma undan billigare, men med två rollers och tre liter gick det lös på knappt 600 spänn. Hejja Flügger! :OO

Jo måla är ju också ett alternativ, framför allt enklare.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Akerlundh skrev:

Dom har väl bara så man kan designa sin egna tapet eller har jag missuppfattat det hela?

Ja, det var tanken. Du kan köra ett foto eller vad du känner för. Kan bli snyggt som fondvägg.

Bendro skrev:

Ja, det var tanken. Du kan köra ett foto eller vad du känner för. Kan bli snyggt som fondvägg.

Jo det har du rätt i. Få ta och kolla lite på det!

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)