webForumDet fria alternativet

Lägga klinkers

Bygg & renovering

29 svar · 6 559 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Okej, morsan har bett mig att lägga klinkers i deras källare. Haha, fråga mig inte hur hon vågar be mig. Men jag är ju trots allt utbildad designer nu. :e

Så, vad ska man tänka på? Nån wF:are som är grym på att lägga sånt? Vilka steg ska man gå igenom? Hur gör man för att det ska bli snyggt? Hur mycket fog ska man ha? Osv.

Ni som vet hur man gör kanske kan förklara stegen så att jag kan försöka ordna det här åt morsan. :)

Ifall det spelar någon roll så handlar det som sagt om att lägga klinkers i källaren. Vad jag vet så ska det inte vara några problem med fukt osv. Men man kanske bör ha med det i beräkningarna.

Tack på förhand! :bire

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Här får du lite hjälp ....(hehe) :OO :)

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Snyggt där Bendro! Blev ju skitbra. :) Ska plugga in den där länken. :birp

Blev klar i dag! Blev skitbra. Bifogar bild i dagarna. Tack Bendro för länkarna, jag följde dem lite. :)

Resultatet

Har dröjt lite med bilder, men här kommer de! Jag är ganska nöjd. Jag är inte van vid att designa analogt, om jag säger så. :e

DSC00248.JPGDSC00249.JPGDSC00250.JPGDSC00264.JPG
Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Bendro skrev:

http://www.did.se/ccbygg/default.asp?t=1&meny=gds&kat=81&instruktionid=257&sok=y

http://www.did.se/ccbygg/default.asp?t=1&meny=gds&kat=117&instruktionid=418&sok=y

(golvet på den sista länken är det jag som lägger :h )

och så glömmer vi inte bort att du hade proffshjhälp :P :h :moose

Bendros länkar var helt klart till hjälp. Läste igenom dem ett par gånger och sen löste sig resten av sig själv. Det var ju inte så svårt som det ser ut. Men jag är nöjd, det var trots allt första gången. :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Fan, glömde säga att det var snyggt jobbat :r :bire

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Var du onykter när du la golvet ;)