webForumDet fria alternativet

Var iväg till veterinären idag

Natur & djur

9 svar · 634 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Var iväg till veterinären idag med hundarna, och som vanligt var det full kalabalik.

Dante var hyperstressad och pep som som bara en schäfer kan, och ville leka och morra åt allt och alla inne i väntrummet.

Beata fick en skål med vatten som hon vaktade med sitt liv.
En stackars Grand Danois hane fick veta att han levde när han vågade titta på henne, men han såg mest besvärad ut när den lilla pansartaxen morrade och visade tänderna.

Men Pitbulliknande tiken som ville ha en skvätt möttes av ett avgrundsmorr och en hugg i luften så denne gick och gömde sig hos matte...

Väl inne hos veterinären så slutade det med att Beata lät som om hon blev ihjälslagen istället för att få en sketen liten spruta, Dante ville bara pussa veterinären istället för att bli undersökt och få sin spruta...

Båda jag och veterinären var helt genomsvettiga efter den korta kvarten inne i väntrummet...

När jag skulle gå kom veterinären springandes med ett recept på Stesolid, och hintade om att detta kanske kunde vara en idé att prova till nästa besök...

Har ni det lika kul hos vet?

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg

obelix:

Några månader sedan var jag hos veterinären med min gamla katt. De var tvugna att ge bedövande medel för att kunna ta ett blodprov. :P

Nog kämpade han emot så att han nästan stroknade (fast så heter katten Tarzan)...

Men sen så gick allt bra! Du är nog inte ensam... ;)

det vore kul att kunna gå till vet. utan att behöva skämmas ibland... :r

Inte behöver man skämmas. Andra vettiga husdjursägare kan nog relatera till din situation. :)

Sen om det är en arg och stressad karriärherre som sitter där pga att frugan tvingade honom så är det inte ditt fel.

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Nej då, min schäfer/tervurense han är så lugn och fin. Inte en ljud ger han i från sig hos vetten, han i stort sett bara tittar på alla andra hundar och ser ut som att han tycker de är totalt blåsta.

Min kissekatt (bondkatt) han är snäll som ett lamm.. största problemet kan väl vara att få in han i kattburen när man skall dit. :)

Fredde Mannen skrev:

Min kissekatt (bondkatt) han är snäll som ett lamm.. största problemet kan väl vara att få in han i kattburen när man skall dit. :)

Åh nej, inte dit! Jag vet nooog! ;)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

emm va stessen åt dig eller hunden.
mysig medecin :P

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

"Ska vi åka till veterinären?" fick min numera bortgångna tax Zia att lägga öronen bakåt och se ut som sju års olycka! Ibland smet hon t o m och gömde sig i sin korg. Nästan lika illa som vid frasen "klippa klorna". Hon visste precis vad de orden betydde! ;)

Väl i väntrummet morrade hon åt varenda hund och barn hon kunde se, så knepet var att vira in henne i en filt och hålla i famnen så hon tittade in i min mage istället. Vet inte riktigt vad som var mest pinsamt, töntmorr eller bebis-i-famnen-position. :r

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Allan är som ett ljus hos veterinären men däremot är det rena slagsmålet vid kloklippning. :(
Jag har provat allt men han verkar tro att han ska dö bara man tar fram tången. Det enda som funkar är att vända honom helt upp och ner och klippa fort som fasen, han blir helt stel och paralyserad när han ligger upp och ner. Kanske inte helt pedagogiskt rätt men det funkar. :OO
Kan tillägga att jag hittills inte lyckats klippa i pulpan så jag fattar inte vad han ojar sig över...

jme skrev:

Inte behöver man skämmas. Andra vettiga husdjursägare kan nog relatera till din situation. :)

Sen om det är en arg och stressad karriärherre som sitter där pga att frugan tvingade honom så är det inte ditt fel.

det är ju iof bättre nu än vad det var med Cavall, min förra hund, han tömde väntrummen på hundar genom att titta på dom och morra lite... :r

246 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)