Jag har letat jätte länge efter en film som jag tror heter Samurai Svärdet. Den måste vara från 80 talet. Jag såg halva den när jag var kanske 15 år, men blev av någon anledning avbruten. Filmen gjorde stor intryck på mig.
Den handlar om en västlänning som hamnar hos en grupp japanska samurajer hur han hamnar där och varför minns jag inte. Han får lära sig deras seder och bruk och såklart att slåss. Minnet är vagt.
Är det någon som vet vilken film jag talar om så länka gärna upp mera info så jag kan få tag på ett ex.
Av alla svaga sidor jag har så är nog filmskådespelare det området jag har mest vita fläckar på, tänk A4 papper med 6 svarta punkter på....... japp så vitt. ;)
jag ska försöka får tag i filmen som Quid tipsar om och se om det är rätt film. Grejjen är den att det var länge sedan jag så filmen och jag kommer bara ihåg det som var bra med filmen, som att huvudrolls innehavaren vart tvungen att dricka risbrännvin (sake) med någon läskig larv i. Att han fick stryk av någon som var mycket mindre än honom för den andre kunde jujutsi eller nått..... :)