Kul att den kommer som två filmer, fast då får man återigen vänta ett år. x(
Hoppas den blir lika fascinerande som LOTR-filmerna. Hann nästan läsa klart boken, innan först filmen visade på bio. The Hobbit har jag ännu inte läst men det borde jag nog göra, eller?
Jag är också skapligt fan av filmerna.
Jag å en polare kollar varje år i december på de tre förlängda versionerna i streck, vi har gjort det sedan de släptes på dvd! :)
Och, japp, självklart ska du läsa sagan om bilbo!
Inte lika mastordont och storslagen som ringenböckerna men ändå riktigt bra! :)
Hoppas filmen följer samma stuk som ringen-filmerna. Bilbo i bokform var ju lite barnsligare än ringen, så man vet ju inte riktigt hur det kommer bli?!
Precis som vanligt uppmuntrar jag folk att läsa boken innan filmen kommer då, precis som vanligt, boken lär överträffa filmatiseringen många gånger.
Jag tror och hoppas på att du har fel! :D
Ringenfilmerna är grymt mycket bättre än böckerna enligt mig och eftersom Jackson har ett finger med i spelet även i de kommande filmerna så tror jag de blir sjukt bra.
Boken om bilbo är ju bra men på film kan det bli hur bra som helst! :)
Bilbo är ju mer en sagobok om man jämför med ringentrilogin, och jag hoppas de behåller den stämningen i filmerna. Vad gäller ringen-filmerna så följde de böckerna vädigt bra, men böckerna slår filmerna med hästlängder enligt mig. Möjligtvis kan Bilbo vara mer tacksam att filma.
Kul att den kommer som två filmer, fast då får man återigen vänta ett år. x(
Hoppas den blir lika fascinerande som LOTR-filmerna. Hann nästan läsa klart boken, innan först filmen visade på bio. The Hobbit har jag ännu inte läst men det borde jag nog göra, eller?
Får antagligen vänta i mer än ett år eftersom de inte skjuter båda filmerna på samma gång. Läste jag någonstans, men minns inte exakt var bara.
Precis som fiddler påpekar så är Bilbo en saga för de yngre. Om jag inte minns helt galet så skrev J.R.R boken för sina barn (och/eller vänners barn) som då var typ 5-9 år. Detta avspeglas ju givetvis tydligt i boken som är betydligt "snällare" på alla plan än vad ringen-trilogin är. Detta gäller både språket, "action", våld samt spänningsnivån. Detta till trots så är det helt klart en barnbok som funkar minst lika bra för vuxna som för yngre. :)
Påstår man att filmerna har överträffat böckerna så anser iaf jag att man knappast kan ha greppat eller förstått dem till fullo.
Filmerna har för övrigt (om allt går som det ska) premiär december 2010 respektive december 2011.
Det ska bli skönt att slippa se Frodo i de kommande filmerna. Han är enligt mig den svagaste länken, tillsammans med Legolas, i de tre första filmerna.
Ska också bli intressant att se hur de gör de här äldre skådespelarna så mycket yngre som de måste bli. :)
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2