marielMedlem sedan okt. 2004430 inläggNågon tog bilder 1977 (jag var inte född då så det var inte jag :p) och han undrar vart de ligger.
http://homepage.mac.com/claudej/MySite/TheWorld/Europe/Sweden/sweden.html
Tack på förhand.
OJ... jag visste inte ens att sverige hade sådana dära fina byggnader.. :)
marielMedlem sedan okt. 2004430 inläggEller hur? Och inte jag heller.
Ett av de påminner mig om Kinaslottet, men det är inte det. En dansk (frågan togs upp på ett turistforum) sa att de kanske ligger "up north".
haiderMedlem sedan jan. 2003956 inläggRiktigt snyggt!
Jag ska ligga i lur här för att se om nån annan vet nåt så kan man kanske hitta fler bilder och i högre upplösning.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDen uppe till höger känner jag igen nåt så vansinnigt, men jag kommer inte på vad/var det är... Norrlands inland är det som flyter upp till ytan i alla fall.
Ii2n2Medlem sedan jan. 2007177 inlägg SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Var inte nåt av de där husen med i typ... äntligen hemma eller nåt annat program på fyran? De byggde ett sånt i alla fall minns jag! Mer kan jag tyvärr inte bidra med. :p
haiderMedlem sedan jan. 2003956 inlägg
i2n2 skrev:
Kyrkan är väldigt lik Borgund Stavkyrkje
http://www.fortidsminneforeningen.no/properties/56/97
Bra länk och fina bilder, men ack så små! :(
Tack o lov att vi har flickr :)
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inläggÄr du säker på att bilderna är tagna i Sverige? Jag får lite norska vibbar... Kyrkan uppe till höger är en typisk stavkyrka.
marielMedlem sedan okt. 2004430 inläggDen som ställde frågan tror att husen ligger i antingen Danmark eller Sverige, så jag litar på era kunskaper.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inläggJag tror kyrkan är Gol stavkyrka i Norge (Oslo). Vi har inga sådana kvar i Sverige längre.
Vi har inga sådana kvar i Sverige längre.
Jo, det finns en utanför Borås (fast den liknar inte den kyrka som eftersöks här).
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg
Muzzafarath skrev:
Jo, det finns en utanför Borås (fast den liknar inte den kyrka som eftersöks här).
Var lite snabb att skriva där. Jag tänkte mest på modellen som jag förknippar med Norge även om det finns något snarlikt även i Finland.